Helgen som gått

Strumpor: SOC - 99 kr, Löpar t-shirt: SOC - 199 kr, Pulsklocka: Garmin Forerunner 110w
 
Helger går verkligen alldeles för fort. Man hinner knappt blinka så är den över. Min helg har varit toppenbra och det hoppas jag er också varit. Igår började dagen med ett spinningpass på morgonen, sedan åkte jag och sambon till bergvik för att köpa kräftor till kvällens kräftskiva.
 
Jag passade även på att ta en repa till stadium och inhandla en löpar t-shirt i funktionsmaterial i en skrikig färg som jag kan ha på både blodomloppet och tjurruset. Jag köpte även 2 par springstrumpor i material som torkar snabbt för att minimera skoskav. På tjurruset kommer man ju bli garanterat genomblöt om fötterna så då vill jag ha kläder som torkar snabbt. :P Anledningen till varför jag vill ha en skrikig färg är att mina nära och kära lättare ska se mig när jag springer, de flesta har ju svart eller vitt. Därför är de lättare att se mig om jag har knallrosa. Sen så älskar jag ju knallrosa träningskläder. Sen ville jag ha en t-shirt som jag inte är så rädd om, denna kommer från SOC och kostar 199 kr + att jag fick lite rea med ett presentkort jag hade. Så det gör inte så mycket om den går sönder heller på tjurruset.
 
Idag skulle jag egentligen ha sprungit en runda med Lovisa, min blivande nya träningskompis som bor i samma område som mig. Men tyvärr kände jag av lite i benhinnorna idag så jag fick lyssna på min kropp och köra spinning idag med fast jag tog det lite lugnt. Jag måste verkligen vara försiktig nu så att mina ben håller till blodomloppet på torsdag. Hade jag inte haft lopp hade jag nog inte varit så feschlig.
 
Nu ska jag och min sambo beställa pizza från ett nytt ställe och kolla på Iron man 2 som vi missa igår pga kräftskivan. Vi såg ju 1:an i fredags och den va ju såå bra! 
 
Vad har ni hittat på ihelgen då? Och är det någon mer som ska springa blodomloppet på torsdag i Örebro?

Kommentarer

Helgen har varit rätt lugn. Har tagit oss från Norrland och hem. Stannade i sundsvall och köpte lite träningskläder. Är ju tvungen att ha ett par tights nu när jag sprungit totalt 1 mil den här veckan. Och dom hade bra erbjudande så jag fick en jacka med. Toppen :)

Inget springlopp för mig i år. Satsar på nästa år istället.

Ha en fin söndag!
Svar: Det låter härligt! Tights är asskönt och springa i! Bland de bästa köpen jag gjort och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till att springa i mjukisbyxor som jag gjorde förut. :) Dock ser man ju ut som en korv om man är rund som jag, men jag orkar inte bry mig längre. :P Duktig du är som sprungit 1 mil totalt denna vecka! Fortsätt så! Jag har också sett de där erbjudandet på stadium och varit lite sugen, men jag har ju redan en snygg jacka så får hålla mig lite. :P
Vi kanske ses på någon startlinje nästa år då! :D
Emma Bertilsson

EmelieMaria - träning&annat

2012-08-26 - 19:38:15
Åh Örebro är ju min hemstad hihi :D Jag har mest tagit det lugnt i helgen men fått in ett spinningpass nyss och en promenad igår :) Och drama-bio såklart.. haha ;D
Svar: Men ska du inte va med i blodomloppet då?? :D Låter som en härlig helg. Jag läste om bio-dramat. Haha. :P
Emma Bertilsson
Då kan vi vara korvar tillsammans :D Jag är oxå rund. Och jackan köpte jag lite för liten så den ska sitta bättre snart tycker jag :)

Lovisa Lindström

2012-08-27 - 08:00:48
Åh vilken härliga färg Emma! :D Tummen upp! :D
Svar: Tack Lovisa! :D
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus