Blogg-/inspirationstips!

 
Ni är många som skriver (nästan dagligen) att ni har mig som inspirations- och motivationskälla/blogg. Och många undrar vart jag får min inspiration ifrån. Här har ni personen jag ser upp till och motiverar mig inom styrketräning, nämligen Jenny Jansson! Så fantastiskt duktig (och stark!!!) tjej! Kolla bara månad för månadsbilderna ovan som jag printat från Jennys blogg (hoppa det var ok för dig Jenny)!!!!! Det är helt sinnessjuk vilken förändring! Jag förstår inte hur hon lyckas... Beundransvärt!
 
Hur som helst, denna tjej publicerar mycket resultatbilder på sin framgång både på sin blogg och instagram som gör mig så sjukt taggad och motiverad att nå dit själv, eller ja typ iaf. Som ni vet är mitt mål att få ett BMI inom "normalskalan" för att sedan forma kroppen med muskler i syfte med att förebygga min sjukdom jag har. Hur som helst, Jenny tipsar även om massa saker, allt från recept till träningsövningar och hon är en härligt trevlig tjej att ha kontakt med. 
 
Jag blir inte inspirerad av färdiga "peppbilder" som man kan hitta på nätet här och där. Jag är ju själv fotograf och vet att redigeringen gör halva bilden om inte mer i vissa fall. Så många sådana bilder är säkert myyyyyycket photoshopade och därmed "oäkta" enligt mitt tycke. Med sådana här personer som Jenny vet man att det inte är fake, för man får se, uppleva och läsa om människan bakom bilden. Det är det som hag tycker är så fantastiskt och inspirerande!!! DET får mig att vilja kämpa själv till en starkare kropp.
 
Kika in på Jennys blogg vet ja, hennes blogg är lätt en bland mina favoritbloggar just nu!
 
Edit: Förlåt, jag hade glömt ett S i adressen. Bloggadressen är: http://jennyjanssons.com/

Kommentarer

Wilma

2012-11-27 - 22:09:36
Jag kommer bara till en framsida med bilder och ingen blogg :0?
Svar: Jag råkade skriva fel adress. Adressen är http://jennyjanssons.com/ :)
Emma Bertilsson

Erica Andersdotter

2012-11-27 - 22:15:01
Wow, hon verkar riktigt stark! Du skrev att du ville se ut som henne, och det förstår jag, men du är så vacker som du är nu! Det finns även en gräns på hur smal man kan bli (och ja, den gränsen är olika för alla) och jag tycker hon ligger under den. Hon är fortfarande vacker dock men hon är för smal i mitt tycke. Detta är inte meningen att det ska vara en hatkommentar utan jag ville bara berätta att jag tycker du är vacker som du är nu, och fantastiskt duktig!
Svar: Jag skrev inte att jag ville se ut som henne. Men att jag också vill nå dit. Men med att nå dit menar jag inte att jag vill se ut exakt så, utan jag vill få en vältränad kropp. Sen hur den ser ut får vi se då. :) Smalare kommer jag bli varesig jag vill eller inte eftersom jag springer så sjukt mycket och tränar. Något jag inte kommer lägga av med. Mitt mål är och har alltid varit att få ett BMI inom "normala skalan" och sen forma kroppen med muskler för min sjukdoms skull. Tack för att du bryr dig! <3
Emma Bertilsson

Jenny

2012-11-27 - 22:22:41
Emma! Du gjorde hela min vecka nu! <3
Blir nästan tårögd! Jag behövde detta nu efter ha haft en kämpig vecka, men nu faan gav du mig energi till att tagga igen! <3

Vi får ses på en fika nångång tycker jag! KRAM och PUSS!
Svar: Aw, gullunge! :D Det är ju bara sant! Du är fan min fitnessguru (kan man säga så?) Blir så sjukt peppad och inspirerad av dig att själv få sådana pangresultat. Börjar ju synas på armarna iaf. :) Tror inte jag hade kört så mycke styrka om jag inte hittat din blogg. Ja de tycker jag verkligen att vi får ta och göra, vart i avlånga landet bor du? STOR KRAM!!
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2012-11-27 - 22:26:36
Tror du råkade länka lite fel, men hittade till bloggen ändå, ska definitivt kolla!
Svar: Haha ja, jag hade glömt ett s. fy på mig. adressen är: http://jennyjanssons.com/
Emma Bertilsson

Malin

2012-11-27 - 22:27:21
Har klickat mig in där, men hittar inte dit.. Får bara fram hennes fotosida eller vad man ska säga.
Svar: Ja, jag skrev lite fel... :P förlåt. http://jennyjanssons.com/ är adressen! :)
Emma Bertilsson

Jenny

2012-11-27 - 23:25:02
Ja det syns hur mycke som helst, och på din midja sen! :) Svinbra!
Jag bor 5 mil utanför karlstad, i lilla säffle :)
Svar: Tack! :) Ja, de senaste veckorna/månaderna har det gått i räserfart med kroppsförändringen. Dock går det lika "snabbt" med viktminskningen, lustigt de där. Åh!! De är ju inte alls långt bort. Säg till när du har vägarna förbi karlstad om du ska hit och shoppa något eller så. :D Antar att du kanske gör de ibland? Annars får vi styra upp en träff ändå! Jag har jobbat i säffle faktiskt som vaktmästare på coop extra. :P
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus