Före- och efterbilder #3

Vänster bild för 6 1/2 vecka sedan, höger bild idag. Duktiga jag!
 
Det var ju ett tag sedan jag la up före och efterbilder nu. Jag vet att ni uppskattar det och det är även kul för mig själv och se reslutat i bildform. :) Så minns ni träningstoppen från HM som jag köpte den 7 Augusti? Idag tog jag lite nya sådana bilder med samma "outfit" och pose. Ovan ser ni skillnaden. :) Ca 6 1/2 veckas mellanrum är det mellan bilderna och shit, det är ju rätt stor skillnad! Eller vad säger ni? Jag känner faktiskt själv hur snabbt jag krymper. Det är nästan lite läskigt. Mitt huvud hinner inte anpassa sig och tycker fortfarande jag är lika tjock som för 1 år sedan, men verkligheten säger såklart något annat. :P
 
Jag vill även tillägga att detta är gjort på ENBART träning. Under den här perioden har jag unnat mig;
2 Burger King besök
1 Pizza med massa ost
1 Restaurangbesök 3 rätters
3 Ben & Jerrys halvlitersglassar
1/2 kg godis (mest choklad)
Lite nötter och chips
 
Utöver detta så har jag ätit vanlig husmanskost för den som undrar och för lite sallad som vanligt. :P Jag är en köttoman och älskar potatis. Nu har jag ju även fyllt år och vi har firat att min sambo fått nytt jobb osv. så därför har det blivit massa onyttigheter.
 
Som ni vet tror jag inte på några dieter utan en livsstil man trivs att leva med. Och jag älskar mitt liv just nu. Jag älskar all träning och all framgång inom träningen. Jag har verkligen hittat min livsstil, hittat migsjälv igen. Det är det som får mig att bli motiverad. Viktminskningen är bara ett plus, ett väldigt kul sådant. Och det bidrar även att min träning går bättre. :) Mer tänker jag inte på vikten och det är det som får mig att inte tappa suget tror jag. Det snurrar inte massa siffror i huvudet på mig som jag kan tänka mig att de gör hos många andra. Jag tror det är viktigt att inte träna för att gå ner i vikt utan träna för att det är kul om man vill att det ska hålla i längden.
 
Jag vill även klartgöra att jag INTE tränar för att bli smal egentligen utan för att MÅ BRA! Det är stor skillnad. Mitt mål med kroppsformen är enbart att få ett normalt BMI på gränsen till överviktig. Varför på gränsen till överviktig? Jo, för att jag förmodligen kommer ha väldigt mycket muskler då och muskler väger mycket mer än fett. Något som BMI-tabeller inte tar hänsyn till. 
 
Ni som undrar hur många kilon jag gått ner hittills kommer aldrig få veta det just för att jag inte vill att det ska vara siffror inblandat. Det får fel bild av vad jag står för här i min blogg och vill förmedla. Hör man siffran fastnar man lätt på just den och blir shockad när det i själva verket är träningen som man borde fokusera på då det är den jag är stolt över eller vad man ska säga. :P
 
Nu blev detta ett sjukt långt inlägg, men jag hoppas att någon av er orkar läsa. :) Kom gärna med respons hur ni ser med träning och viktminskning. Det skulle va kul och höra andras åsikter.

Kommentarer

Fru Andrén

2012-09-20 - 13:35:37
Hej! Otroligt peppande att läsa. Har läst igenom typ hela din blogg nu och jag tror vi nästan är grannar :-p en av tränings bilderna på din 5km runda startar typ några hus bort från mig. Härligt att få läsa om hur det gått/går för dig, kommer fortsätta hänga kvar på din sida. /FruAndren
Svar: Va kul! :D Och tack! Roligt att vi nästan bor grannar med. Kanske vi setts utan att vetat om de. hihi. ;)
Emma Bertilsson

Beatrice

2012-09-20 - 15:41:27
Jag tycker precis som dig, man ska träna för att må bra och tänka på att äta rätt, men det ska inte heller gå över styr och bli en besatthet. Klart man ska få äta en BJ ibland!
Svar: Håller helt med dig! :)
Emma Bertilsson

Wilma

2012-09-20 - 16:05:46
Vad roligt :D. Kul att följa dig :)

EmelieMaria - träning&annat

2012-09-20 - 18:02:38
Du är så himla grym!! Både dina träningsresultat och dina tankar och värderingar, du är en inspiration för mig!! :)
Svar: Aw tack Emelie! Och du är också sjukt grym! och en inspiration för mig! :D
Emma Bertilsson

Tartpop

2012-09-20 - 19:43:59
Wow ! du är supersmal!! jag kanske kan gå ner!

LINN

2012-09-20 - 19:58:24
Vad roligt! :D

Mari

2012-09-20 - 20:07:18
Shit. Bra jobbat tjejen =)

Maja

2012-09-20 - 20:14:01
Grymt jobbat! Tycker om ditt sätt att skriva och tänka är så bra! tycker fler borde ta efter det, {tyvärr mig själv oxå}! Imponerad!

Maja

2012-09-20 - 20:14:19
Grymt jobbat! Tycker om ditt sätt att skriva och tänka är så bra! tycker fler borde ta efter det, {tyvärr mig själv oxå}! Imponerad!

Maja

2012-09-20 - 20:14:43
Grymt jobbat! Tycker om ditt sätt att skriva och tänka är så bra! tycker fler borde ta efter det, {tyvärr mig själv oxå}! Imponerad!

Linda

2012-09-21 - 08:49:21
Vad kul!! Otroligt peppande och se sån förändring. Jag gillar verkligen ditt sätt att tänka om att må bra =)
Svar: Tusen tack Linda! Vad roligt och höra! :)
Emma Bertilsson

Pierre

2012-09-21 - 08:58:10
Gött att se! Riktigt duktigt att ditt resultat med allt och att humöret är på topp! Jag känner igen mig i köttoman och älskar potatis. Fina saker det där och inget jag vill vara utan. Äta gott, leva gott och må gott!
Svar: Tack! :D Ja, nej de är heligt i min värld. :P Alltså passar ingen diet mig. Haha. Potatis är väl alla dieters fiende typ.
Emma Bertilsson

Ulrika - Fotograf u.norman

2012-09-21 - 13:00:24
Bra inlägg, och grymt att du har kommit så långt! Håller med om att det viktiga är att man mår bra och att man håller en livsstil som man trivs med. Och vikt har ingenting med någonting att göra! :)

emelie

2012-09-21 - 13:53:24
Innan jag började träna med min PT var jag väldigt inställd på att nå en viss vikt, eftersom BMI sa att det var normalvikt. Nu inser jag att jag kan bli normalviktig långt innan alla dessa kilo och tänker nog bara sikta på det. Att få ett normalt BMI. Att få ett normalt midjemått.

Jag började på 120 cm i midjan. Jag hade ingen aning om att jag var SÅ stor. Nu har jag 106 cm och målet är hamna runt 85 - 88 cm, för att det är hälsosamt. Men som sagt, -14 cm i midjan men bara -1,5 kg på vågen säger en hel del. Så därför kommer jag vara fokuserad på måttbandet siffror ett tag, för att hålla koll så att jag blir hälsosam.

Träningen får forma resten och det gör mig stark, det gör mig pigg (trots att jag har något i kroppen som suger åt sig all den energin), det gör att jag inte bryter ryggen av mig på jobbet. Det är kul och det är skönt. Avslappnande.

Camilla

2012-09-21 - 18:49:17
Grymt bra jobbat! Gillar att läsa det du skriver.
Har själv gjort förändringar genom träning men även med mat. Var med i fitnessfighten i mars o har minskat 8 cm i midjan :).
Har oxå börjat gilla att springa. Skulle egentligen vara med i Iformloppet imorgon i Göteborg men har tyvärr blivit sjuk :(.
Har oxå anmält mej till Göteborgsvarvet 2013.
Lagt till dej på bloglovin för jag gillar din blogg.
Svar: Tusen tack Camilla! :) Roligt att höra att du tycker det! Gud vad duktigt av dig! Jag fick höra om fitnessfighten för någon dag sedan och funderar på om jag ska anmäla mig. Jag har ju nästan min egna lilla fitnessfight just nu liksom. :P Jag vill va med i iform-loppet imorgon! Men kom på att jag ville va med alldeles för sent för då hade sista anmälningsdagen redan paserat. :( Vi får ta nya puckar nästa år. :) Kul att du också ska va med i göteborgsvarvet! Ska de va med i seedningsloppet också då?
Va roligt! Glad jag blir! Tack! :) Hoppas du stannar.
Emma Bertilsson

Charlie

2012-09-21 - 21:57:48
Fan vad bra jobbat! Man ser verkligen skillnad och grym du är med löpningen, dt e d enda jag hatar men försöker! Också tränings junky och gått ner nästan 63 kg

Keep up the good work!
Svar: Tusen tack verkligen! :) Ja, jag blev väldigt shockad själv. Jasså? Jag älskar de. enda jag riktigt hatar är gymmet och lyfta vikter/maskiner. 63 kg? Shit! Inte dåligt. Ruskigt starkt gjort!!! Gud va duktig!
Emma Bertilsson

Sara och Charlie

2012-09-22 - 16:18:08
Säger det här också: du är så grym! En jäkla inspiration och jag önskar verkligen att jag hade din motivation! Jag älskar att träna men tiden finns inte och jag vet att det kommer bli ännu mindre nu när den mörka årstiden närmar sig. Vi gör vad vi kan här iaf och ser till att komma ut på promenader några kvällar i veckan. Kosten har vi skärpt till den senaste månaden och bara det gör stor skillnad.
Fortsätt med det du gör, fantastiskt. Kram!

Fatma

2012-09-22 - 17:38:32
Du ser gladare ut dessutom :)

Thea

2012-09-23 - 13:11:59
Vad härligt och det syns ju verkligen. Nu blev ju jag sugen på att ta före och efter bilder på mig och lägga ut på bloggen, det är ju alltid roligt och inspirerande. Jag tycker du är super duktig!
Svar: Ja gör de Thea! Det är verkligen en pusch i självförtroendet och motivationen när man ser så stor skillnad. Man ser de ju inte när man kollar sig själv i spegeln varje dag liksom. :) Tusen tack!
Emma Bertilsson

Lilla familjen

2012-09-23 - 14:10:22
Jösses! Vad duktig du är, och vilken förändring! Jag är så imponerad, så jag vet inte vad mer jag kan säga! :D
Svar: Tusen tack! Gör mig otroligt glad och höra. :)
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus