Emmas Vikt(iga) - Ett minne blott!

 
Från och med idag så heter numera min blogg "Healthy & Happy - Träningsglädje när den är som bäst!" Jag har aldrig riktigt gillat mitt gamla bloggnamn "Emmas Vikt(iga) - Med lite jävlaranamma går allt!", men jag brydde mig inte så mycket om det då jag inte hade en tanke på att den idag skulle vara så välbesökt som den faktiskt är dagligen. Jag skapade ju den för min egen skull, så att jag kunde blicka tillbaka själv över mina framsteg och bakslag. Som ni vet varken är eller har jag varit speciellt viktfixerad, därför kände/känner jag att bloggnamnet aldrig passat in. Dock så passade den kanske rätt bra in utåt eftersom jag faktiskt gick ned i vikt med rasande fart och hade (och har fortfarande) ett jävlaranamma. Men nu när jag faktiskt är vältränad så finns det ingen anledning att ha kvar ett sådant namn när det säger emot mina värderingar lite. Emmasviktiga.blogg.se kommer såklart fortfarande leda hit, men nya huvudadressen är alltså www.healthyandhappy.se.
 
Healthy & Happy speglar mer mig som person idag och vad jag vill nå ut. Jag vill att inspirera till hälsosam och glädjefylld inställning till träning. Utan massor av dieter, förbud, tvång m.m. Jag vill inspirera till att leva ett sunt liv med glädje för träning och en hälsosam inställning till mat utan några förbud. För man kan faktiskt äta gott utan att det blir onyttigt! Ett liv utan varken kaloriräkning eller antal minskade kilon på vågen. Det finns det nog av bloggar som skriver om ändå. Inte för att det är något fel med det, men det är inget jag är (eller har varit) intresserad av. Det här är helt enkelt ingen bantningsblogg utan en form av livsstilsblogg, precis som andra skriver om sina liv som småbarnsförälder, gravid, fotointresse m.m.
 
Så vad tycker ni om mitt nya bloggnamn utåt? Bättre eller sämre? I vilket fall som helst så hälsar jag er varmt välkomna till "nya" Healthy & Happy. :)

Kommentarer

Antonia

2013-08-12 - 23:23:43
Jag tyckte om det gamla, det kändes personligt och lite klatschigt. Det nya känns opersonligt och intetsägande.
Svar: Det kanske var personligt, men det var inte alls min personlighet. Därför blev de ju inte personligt ändå, bara något folk "förväntades se". Anledningen till att jag valde ett namn utan mitt förnamn inblandat i är att jag har tankar kring utveckling inom något år. :)
Emma Bertilsson

Malin Jönsson

2013-08-13 - 10:04:56
Jag älskar det! Det står Emma på det namnet. Som du skriver i inlägget så passade det gamla namnet bättre innan. Det nya namnet passar perfekt för dig, och din resa du kommer att göra i framtiden.


Svar: Tack Malin! Kul att du tycker som jag! Tror det kommer bli bra. :)
Emma Bertilsson

T

2013-08-13 - 12:09:15
Tycker att det nya namnet är lite släpigt och opersonligt. Tycker att det skulle gå mycket bra att använda ditt förnamn även om du vill utveckla bloggen i framtiden, t.ex. erbjuda PT-tjänster. Skulle föreslå något i stil med Emmas träningsglädje eller Emmas hälsoliv eller nåt liknande.
Svar: Emmas träningsglädje eller hälsoliv tycker jag låter ännu släpigare och tråkigare dock. :P Och det skulle inte passa med mina framtidsplaner tyvärr. Tro mig jag har funderat mycket länge. :)
Emma Bertilsson

Saras Träningblogg

2013-08-13 - 15:56:52
Tycker du gjorde helt rätt i det. Namnet passar dig mycket bättre nu när du är i ett helt nytt kapitell än va du var när du startade bloggen. Ska bli kul att fortsätta följa dig nu genom alla nya utmaningar :D För utmaningar är ju det vi älskar ;) eller hu!?
Svar: Håller med dig helt. :) Och ja, utmaningar älskar vi! Samt äventyr!!!!
Emma Bertilsson

Lina

2013-08-13 - 19:42:31
Hej Emma!
Du är ju så jäkla bra! Jag blir så inspirerad och fortsätter kämpa med mina cm (observera ej kg..!) :)
Äter keso med banan och kanel till "frukost/mellanmål" på jobbet varje morgon, och oj vad piggare och mättare jag är än när jag åt mackor. Gott också!
Jag gillar ditt nya namn, låter proffsigt plus att det är något nytt. Du går ju vidare i ditt liv med studier så varför ska inte bloggen också fräschas upp! You go girl!
Tack för pepping!! :)
Lina
Svar: Hej Lina! Tusen tusen! Keso med banan och kanel är såååå gott! Love it too! Går i varv som mellis hos mig med. :) Mackor är en ren bov, som gjorda för den där degmagen alla föraktar. Tack för att du läser och följer min blogg! <3
Emma Bertilsson

Sanna

2013-08-14 - 19:08:07
Jag tycker att namnet är underbart. Väldigt catchy eller vad man ska säga :) Något man kommer ihåg och som man blir glad av.

Tycker absolut att det passar in på både innehållet och som man uppfattar dig av att läsa din blogg.

Keep it up! :)

Och lycka till med dina nya utmaningar!
Svar: Åh, vad roligt att du tycker de! Tusen tack! Och tack för dina lyckoönskningar. <3
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus