Ny sportbh.. Igen!

 
Minns ni träningskläderna jag köpte senast? 5 Januari köpte jag dom. 2 linnen i storlek XS och en sportbh i storlek S från HM:s sportavdelning. I förrgår insåg jag till min stora häpnad att Sportbh:n jag köpte för nästan exakt en månad sedan börjar idag bli för stor!!!?! Så igår på lunchen svängde jag förbi hm en snabbis och köpte en precis likadan sportbh (och även en svart) fast i storlek XS. För mig är det väldigt sinnessjukt då bh:n för 1 månad sedan satt väldigt tight och nu sitter den nästan för löst istället. Ännu mer sinnessjukt att för lite mer än 1 år sedan så hade jag stolek XL i sportbh.... Jag har en känsla av att fler träningskläder kommer dyka upp i en bloppis snart igen, fast denna gången i M-storlek. Fast jag har en del som pasar M ute i nuvarande också, ta en titt vet jag.
 
Nu är jag faktiskt väldigt nöjd med min överkropp så nu vill jag verkligen inte krympa mer där, bara ev. forma lite mer på rygg och underarmar. Sen är det bara från midjan och nedåt kvar att forma. Men jag är inte missnöjd med mig själv på något vis längre, vilket är väldigt skönt. Nu vill jag bara forma kroppen och prestera bättre tider i löpning. Vilket jag också kommer göra. :)
 
Och föresten, HM:s träningskläder tycker jag är riktigt prisvärda och bra. Iaf överdelarna, underdelar har jag inte provat några.

Kommentarer

Anna

2013-02-07 - 18:59:38
Behöver en ny sportbh jag med! Får nog ta en titt på H&M och se om det är något för mig:)
Svar: Det tycker jag verkligen du ska. HM:s är billiga, snygga och bra. :) Jag menar, 99 kr för en är får man ju 3 för samma pris som en från nike.
Emma Bertilsson

Amanda

2013-02-07 - 19:08:12
Du är så otroligt duktig du Emma! Jag håller med om HM:s träningskläder, har själv en topp och ett par byxor som är så himla bra! :)
Svar: Tusen tack Amanda! Jag ska nog köpa mig ett par byxor någon dag så får vi se vad jag tycker om dem. :)
Emma Bertilsson

Linnéa

2013-02-07 - 19:46:05
Vad härligt med den där positiva inställningen till sin kropp :)

Gillar färgen på den rosa toppen.. kanske måste bli en sån till mig också ;)
Svar: Ja, det är det! :D Tycker fler borde ha det. :) Jag med, älskar rosa och svart på träningskläder! Det är mina färger det. ;) Superskön också! Så rekommenderas.
Emma Bertilsson

Caroline Dahlén

2013-02-07 - 20:09:16
Självklart, jag har glömt det där för längesen. Jag tror vi har växt upp båda två vid det här laget ;)

Caroline

2013-02-07 - 20:15:10
Ja visst, varför inte :)
Svar: Kan jag lägga till dig på fb? Jag har inte msn längre. Eller jag är aldrig inne.
Emma Bertilsson

Caroline

2013-02-07 - 20:29:25
Ja gör det du :)

Ida Nilsson

2013-02-07 - 20:49:33
Jag har köpt stay in place på sportamore (billigare där), har du provat dem? Jag tycker de är riktigt riktigt bra! Jag har inte provat några billiga sportbhar faktiskt, känns inte som att de ger tillräckligt med stöd?
Svar: Nej, jag har faktiskt inte provat stay in place men funderar på att göra de någon gång i framtiden. Jag var också väldigt anti billiga bh:ar innan. Men sen fick jag "ärva" 2 från HM av en vän eftersom jag krymper hela tiden och behöver nytt så ofta. Så då ändrade jag uppfattning. De sitter minst lika bra som mina gamla från Nike. Sen om man har en riktigt stor hylla kanske dom inte ger så jättebra stöd. inte dom för 99 kr iaf. Men jag har ju inte det längre, snarare nästan obefintliga. :P
Emma Bertilsson

sofia

2013-02-07 - 21:01:04
Sjukt grymt! Är själv i xl-storlek just nu men längtar tills jag också kan klämma på mig en m eller s! Avundas din fighting spirit.
Jag har själv en sjukdom som gör att jag har problem med leder och så. Har alltid sett det som något slags hinder. Men nu har jag verkligen börjat ligga i med träningen och mår så bra! Tack för inspiration!
Svar: Tusen tack! :) Jag gjorde det också ibörjan. Alltså såg min sjukdom som ett hinder. Men sen insåg jag att jag INTE är min sjukdom. Bara man vill så går det. Så klarar jag så gör du det också!
Emma Bertilsson
HM är riktigt bra! Jag har en hel del grejer från dom. Prisvärt som sagt. Men beställde ett par tights därifrån, men fick en leopardmönstrad topp så jag vetinte vad som hände där. Ska skicka tillbaka den. Sen kommer jag med recention på underdelarna från dom. :)
Svar: Hahaha! Oj, det var ju en stor miss de! :P Konstiga byxor. ;) Hoppas de riktiga brallorna är bra sen när de väl kommer.
Emma Bertilsson

E M E L I E

2013-02-07 - 21:25:46
Hej på dig!
Gud vilken ur snygg blogg du har. Hoppas att din torsdag har varit toppen. Kram! :)

My

2013-02-07 - 23:07:26
Trevligt med nya träningskläder! :)

Sanna Andersson

2013-02-08 - 10:58:18
gud va kul det måste vara att uppleva en sån sak som att få köpa nya grejer i mindre storlek !
Svar: Verkligen! :D Det kan jag inte förneka. :)
Emma Bertilsson

mari

2013-02-08 - 21:43:34
Du levererar varje dag =) Fantastiskt !!! Pierre Robert har bra sporttoppar,, testat?
Svar: Tusen tusen tack! Nej, jag har faktiskt inte provat de. :) Kansk får göra de i framtiden.
Emma Bertilsson

Jenny

2013-02-09 - 09:42:03
Hejsan!!
Har skrivit till dig tidigare... men nu vet jag inte var jag skrev;)
Min fråga är vad du har för sjukdom och vad du åt för mediciner/ vad du äter nu?
Själv har jag SLE och äter mängder med mediciner, men börjar träna nu och börjat minska ner !!! :)
Tycker du är jätte duktig:)
Mvh
Svar: Hej! Jag har en kronisk ledsjukdom med inflammation i ledgångarna. Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg namnen på alla mediciner jag käkat för de är många, men det var starka smärtstillande och antiinflammatoriska. Idag är jag medicinfri. Med undantag ibland när jag får "återfall". Men senast var för 3 månader sedan drygt. Tusen tack! och kämpa på du med. Kom ihåg, ingenting är imöjligt! :D
Emma Bertilsson

Pernilla

2013-02-09 - 19:16:42
Vilken otroligt vältränad överkropp du har fått! Härligt kämpat! Kul också att träningskläderna blir inköpta i mindre storlek, om än jag förstår dina tankar - man vill ju inte krympa för mycket. Det blir bara jobbigt på andra hållet om man är för liten för de storlekarna/kläderna som normalt säljs i affärerna. Lite så kände jag med det där linnet som jag såg att du också köpt (rosa...du hade på dig det i ett inlägg ovan). Jag köpte det i storlek S och det är rätt stort för sin storlek. Nog för att det är en rymlig modell, men som sagt - jobbigt om kläderna i små storlekar blir för stora :)
Svar: Tack Pernilla! :) Ja, det är riktigt kul! Fast nu är jag som sagt nöjd med överkroppen och vill inte förlora något mer. Som du säger blir det ju jobbigt åt andra hållet också. Håller med dig om att HMs träningslinnen är stora i storlekarna. även om de ska va oversize. Jag måste ha XS på de linnena. Och då finns de ju ändå folk som är smalare än mig.
Emma Bertilsson

JUNITJEJ

2013-02-12 - 11:39:56
Kanonfin sportbh! Jag skulle också vilja ha en liten byst.
Svar: Tack! :) Ja, det är inte fel. Men nu får den inte bli mindre och obefintlig. ;)
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus