Tisdag och fullt ös

 
Idag har det varit fullt ös. Jag har jobbat hela dagen, direkt efter jobbet blev jag intervjuad av tidningen Cykla som ska skriva en artikel om mig till nästa nummer som dyker upp i brevlådan i april till alla som ska delta i vätternrundan, tjejvättern och halvvättern. Direkt efter intervjun så bar det av till Friskis för ett spinningpass och nu håller jag på med mat. 
 
Förutom det så la jag upp en "före- och efterbild" på delar av min resa på facebook igår vid ca 18.40. Jag trodde väl att några skulle gilla den, men absolut inte över 11 000 personer!!! Så just nu är jag lite i shocktillstånd över alla likes, kommentarer, besökare på bloggen och nya följare på Instagram. Det blir lite mycket för min hjärna att ta in.
 
Idag har jag också gett mig på en ny utmaning, jag ska delta i en tävling/utmaning som håller på fram till juni där man ska göra så stor förändring som möjligt på denna tid. Man skickar in en före bild nu och sedan en efterbild. Jag tänkte att eftersom det gått så bra hittills så kan de nog fortsätta gå så bra också. Och jag har ju inte direkt något att förlora på det heller? ;) Jag ska ju ändå delta och träna inför mina lopp som är planerade under 2013.
 
Sedan vill jag även hälsa alla nya läsare välkomna hit som hittat bloggen just via den där bilden på FB. Jag hoppas att ni kommer tillbaka och även lämnar lite avtryck iform av kommentarer. :) Jätteroligt att så många av er finner min resa och resultat så inspirerande.

Kommentarer

Josefine

2013-02-05 - 21:06:06
Sjukt stor inspirationskälla är du! Fortsätt kämpa! :)
Svar: Tusen tusen tack! <3
Emma Bertilsson

EmelieMaria - träning&annat

2013-02-05 - 21:08:54
Så himla kul!! Du förtjänar all rolig uppmärksamhet :D Vad är det för tävling? =)
Svar: Tusen tack Emelie! <3 Transform your body heter den. :)
Emma Bertilsson
Förstår att det är svårt för dig att ta in. Men det är verkligen stor skillnad. Du är så himla duktig. Kul med tävlingen. Får se om man vågar vara med ;)
Svar: Ja, sjukt svårt. blir väldigt mycket på en gång med artikeln och detta. Tusen tack! <3 ja, det ska bli lite kul.
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-02-05 - 21:19:49
drygt 11 000 likes, det är verkligen HUR mycket som helst!! Vad heter utmaningen/tävlningen som du ska skicka in till? :)
Svar: Jo det är ju de! Sinnessjukt mycke. Transform your body. :)
Emma Bertilsson

Matilda

2013-02-05 - 21:26:27
HUr får du motivation till att fortsätta, och hur fick du det under de första veckorna.

Jätte fin blogg och vilket otroligt resultat du har fått! :D
Svar: Ibörjan såg jag det som ett jobb som måste göras. Jag tvinga mig själv. Och bara för att jag var trött eller hängig så tränade jag inte för de, för ett jobb skiter man ju inte i bara för att man är lite trött. Sen började jag tycka de va kul. och nu har jag snarare svårare att ta vilodagar istället. Och det som driver mig och alltid har gjort är mina mål. Dvs. mina anmälda lopp jag ska vara med i som jag vill prestera så bra i som möjligt. Tusen tack! Jag hoppas att du kommer tillbaka. :)
Emma Bertilsson

Helena

2013-02-05 - 22:05:44
Vad är det för en utmaning och kan alla vara med?
Svar: Transform your body hater den och ja alla ska kunna va med.
Emma Bertilsson

SS

2013-02-06 - 06:34:57
Hej! Jag är en av dem som hittade din bild på FB. Otroligt inspirerande och bra kämpat!!! Kul att se att det finns unga tjejer som bygger muskler istället för att banta ner sig till tunna skelett..
Inspirerande! Jag håller också på att träna forma om min kropp och göra den starkare än den någonsin varit men jag har ett rätt tjockt lager fett över mina muskler så det är ju svårt att se något resultat...Lite tråkigt och inte händer det så mycket på vågen heller men det är ju så det är när man bygger muskler....kämpa på!
Svar: Hej! Vad roligt och tusen tusen tack! Jag håller med dig, strong is the new skinny som de säger. ;) Nej, men jag har varit tvungen till att bygga muskler pga min sjukdom så att det ska underlätta för den. Vilket de också har gjort. Så nu mår jag bättre än någonsin. Och man får ju mersmak också, så än är jag inte färdig. ;) Jag förstår dig, men man ska inte stirra sig blind på siffrorna på vågen. Mät dig istället runt midja, bröst, stuss, överarmar och lår. DÄR märks det skillnad. Samt att ta bilder. :) Då får man verkligen svart på vitt.
Emma Bertilsson

P

2013-02-06 - 06:41:36
Jag såg bilden på Facebook i går. Bra kämpat. : )
Svar: Tusen tack verkligen! :) Trodde aldrig den skulle uppmärksammas sååå ofantligt mycke.
Emma Bertilsson

Milla

2013-02-06 - 08:03:39
Vad heter du på Instagram? :)
Svar: Gilraen heter jag där. :)
Emma Bertilsson

natalie

2013-02-06 - 12:07:06
före-efter bilden var ju grym! :D
Svar: Tusen tack! <3
Emma Bertilsson

Linda

2013-02-06 - 14:25:36
Vilken fin & härlig människa du verkar vara, en inspieernade blogg har du också! Jag undrar om du skulle kunna lägga upp ett kost- och träningsschema här på bloggen, t.e.x för hur en vecka bruka ser ut för dig! Sen har jag en till fråga ch det är om du brukar motionera till och från gymmet eller om du tar bilen och kör fullt ös på gymmet istället! Tack på förhand Emma! :)
Svar: Tusen tusen tack Linda! Jag för träningsdagbok på funbeat.se som du kan kolla in här om du vill: http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=243021 och lite om min kost har jag skrivit här http://emmasviktiga.blogg.se/2012/august/min-kost.html På sommarhalvåret när det är barmark och ingen risk för att halka brukar jag cykla till gymmet och så mycket som möjligt annars också. Jag har 5 km enkel resa till gymmet. Men nu på vintern åker jag bil. ;) Men då brukar jag oftast värma upp på löpbandet med intervallöpning.
Emma Bertilsson

Martina och Emilia

2013-02-06 - 15:32:44
Vi är två tjejer på 18 och 20 år som bloggar om allt från träning till kost som ska ta oss till vårt slutgiltiga mål! som i slutet av november bestämde oss för att förändra våra liv till det hälsosamma.

Vi är nu även inne på vår strikta månad så efter denna kommer för- och efter bilder, så kika in och ta del av vår resa :)

http://healthdiary.blogg.se
Svar: Vad roligt och höra. :)
Emma Bertilsson

Maria

2013-02-06 - 18:55:22
Jag är en av de som blev nyfiken då dina bilder dök upp på min Wall då någon av mina vänner gillat din bild. Shit vilken resa du gjort och jag önskar jag kunde göra halva resan iaf. Jobba vidare o skriv om det för du inspirerar och intresserar... Kör på
Svar: Tusen tusen tack! Vad roligt och höra att du blev nyfiken. :) Jag lovar att jobba vidare och skriva om min resa. Jag älskar det. :) Hoppas du tittar in igen. :)
Emma Bertilsson

Nina

2013-02-06 - 19:43:29
Kul att bilderna blev så uppmärksammade!
Du är verkligen värd alla "gilla"-markeringarna.
Det är helt fascinerande att se vilken förändring man (du i detta fall) kan åstadkomma med kroppen och på så kort tid.
Svar: Tusen tack! :) Ja, det är riktigt roligt. Jag älskar att inspirera och motivera andra människor. Och det verkar vara ganska många tusen som blev det av de bilderna. :) Ja, det är väldigt faschinerande faktiskt!
Emma Bertilsson

Johanna

2013-02-06 - 20:25:31
Såg den bilden på facebook, sjuk inspiration, tack så mycket för det! Kämpa på och kul att så många har gillat och sett bilden!
Svar: Tusen tusen tack! :D Det är bara så kul att inspirera och motivera andra människor tycker jag.
Emma Bertilsson

cecilia

2013-02-06 - 21:13:26
Jag är verkligen grymt imponerad! Du är en förebild :)
Svar: Tusen tusen tack! <3 :')
Emma Bertilsson

hanna

2013-02-06 - 21:29:08
Måste bara säga att jag blir så grymt motiverad till att träna varje gång jag kollar på din blogg! Heja dig du är bäst!
Svar: Ååååh, vad gullig du är! Glad jag blir av att läsa det. :) Heja dig och lycka till med ditt tränande och mål!
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus