Aktiv söndag

 
Även idag gick jag upp tidigt. Klockan 7 ringde klockan och jag åt frukost för att sedan dra iväg till stallet och min kära Pondus. Vi red ett dressyrpass i ridhuset eftersom det regnade ute och var allmänt uschligt. Pondus gick jättefint och jag var jättenöjd med hans träning.
 
Sedan bar det iväg direkt på ett träningspass för mig, skivstång! Idag ökade jag vikterna för ben från 25 kg till 27,5 kg. Shit vilken skillnad de var men gud så gött. Jag kände mig riktigt stark och envis idag. :) Svetten dröp om mig! Nu är det föresten roligt att se sig själv i spegeln när man tränar till skillnad för 1 år sedan när jag avskydde det. Tänk vad det kan förändras! :) Det som är kul nu är att se musklerna arbeta samt förbättra hållning och teknik.
 
Efter träningspasset var det bara hem och duscha samt slänga i mig en proteinshake innan det bar iväg till Stadium för att prova ett par vinterlöparskor som jag tänkt beställa från hemsidan då de har 20% rabatt där tills imorgon. Skon passa bra så jag har precis klickat hem den. :) Mer om dem kommer i ett annat inlägg.
 
Sen efter det så fick det bli en halv subwaymacka innan jag mötte upp Lovisa för en PW på ca 1 mil. Det var trevligt! Nästa gång kör vi en liten springtur på ca 5 km.
 
Nu blir det lite datorjobb innan det blir mat och tv-mys! 

Kommentarer

emelie

2012-11-11 - 17:28:15
Jaaa... Jag har fortfarande inte riktigt kommit över den där hata-tröskeln inför träningen än.

Kan få lite som ångestkänslor innan ett pass som jag varit på tidigare över delar som jag VET att jag tycker är ASJOBBIGA. Som dagens boxpass till exempel, finalen på själva passet. FYFAN vad jag hatar den! Man står i ring och så får man 30 sekunder hos varje mitshållare, där mitshållaren bestämmer vad man gör under dessa 30 sekunder. Och sen vidare till nästa.. Och så kör man i typ ett varv. Har ett sånt moment under sista bendelen på Bodpumpen också...

Men jag jobbar helt klart på det :-) Det är ju träning som jag vet är bra för mig och som jag mår bra av efteråt.
Svar: Men det är sjukt stångt att du tvingar dig till att göra det ändå! Såsmåning om kommer de hatet med högsta sannolikhet gå över till kärlek och hatkärlek. :) Konstig känsla den där hatkärleken. :P Men gött är de! Heja dig! Du är superduktig!
Emma Bertilsson
Du är verkligen aktiv och har full fart. Skönt med ridhus. Jag har iaf upplyst ridbana och longervolt. Jag är grymt sugen på skivstång till nästa termin om dom inte ligger på samma dagar som dom gör idag. Det krockar med CrossFiten. :(
Svar: Haha ja, det blir så. Tänker varje helg "denna helg ska jag ta det lugnt". Men det blir fullt ös ändå morgon till kväll. :) Men jag trivs med det. Älskar ju att träna och röra på mig, så kan jag äta gott lördagsgodis också. ;) Rekommenderar verkligen skivstång. superkul! Jag har aldrig testat crossfit men skulle gärna vilja. dock har de inte det på friskis tyvärr. :(
Emma Bertilsson

Josefin Sjöberg

2012-11-12 - 18:01:54
Jag måste vekligen testa fler pass påmitt gym. vill hitta något som jag gillar lika mkt som du gillar ditt skivstångspass. Ska nog testa Power som tydligen ska vara något liknande....
Svar: Rekommenderar det verkligen! Sjukt effektivt och roligt! :D Ibörjan är det mest jobbigt och svårt innan man fått in tekniken. Men ge det några gånger. :)
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus