Tusen tack!

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin
 
För nästan exakt 6 månader sedan startade jag denna bloggen i syfte med att dagboksföra min träning och framsteg för mig själv. Ju längre tiden har gått har det hittat hit fler och fler människor. Alla är så himla gulliga och många av er lämnar ifrån er kommentarer som jag blir så otroligt glad av. Ni ger mig energi så ni anar inte! För 6 månader sedan hade jag aldrig trott att så många skulle vara intresserade av att följa min lilla blogg. Idag passerade bloggen även 100 följare på bloglovin, det är helt galet! Kanske lika galet som jag är med mina utmaningar? ;)
 
Hur som helst vill jag verkligen att ni ska veta att varje kommentar jag får betyder enormt mycket, jag blir jätteglad över alla era peppande och fina ord som ni väljer att skriva till mig. Och jag blir ännu gladare av att läsa hur ni finner inspiration genom mig och hittat glädjen träningen eller kommit igång med er egna resa. Det är detta som idag får mig att vilja fortsätta blogga och dela med mig av min resa till mitt största mål, att springa ett Marathon och göra en svensk klassiker (inte tjejklassikern). 
 
Det finns inte ord hur tacksam jag är för all er respons! Ni är bäst! <3

Kommentarer

malin

2012-11-19 - 21:25:54
Tack själv! Du inspirerar verkligen!
Svar: <3
Emma Bertilsson

Sandra

2012-11-19 - 21:32:55
Hej Emma!

Jag hittade till din blogg nu under kvällen genom linda bloms instagram. Blev fast direkt och nu har jag plöjt igenom vartendaste inlägg du gjort! Känner mig så sjukt peppad av din blogg!
Bor också i Karlstad är en gammal avdankad medeldistanslöpare. Fick sluta pga problem med benhinnorna (funkar den där tejpen??) och har sedan dess inte kommit igång riktigt igen.
Nu när jag har läst din blogg så blir jag verkligen sugen på att köra så svetten ryker och kanske ta tag i min gamla tråkiga blogg som legat och dammat ett tag. Tycker att du har det så smart med mål och tidre osv på sidan som man kan läsa!
Hahah ja, nu vet jag inte hur denna texten blev.. Känner att jag är överallt och ingenstans :P
Men ville bara säga att det är så himla roligt att få läsa sånt här som man blir så peppad och glad av!

Svar: Hej Sandra! Gud vad roligt att läsa att du vill ta upp löpningen igen! :D Jag anser ju migsjälv som extrem nybörjare fortfarande. T.ex. blir detta första vintern med aktiv/riktig löpträning utomhus. Tidigare har jag bara joggat när det varit hyfsat bra väder och minimal risk att halka. (jag är livrädd för att halka. haha). Angående tejpen så funkar den skitbra för mig. När jag fick jätteproblem med benhinnorna i somras så tog jag vila 2 veckor tills jag inte kände något i dem när jag gick/jobba. Sen tejpade jag benen och sprang på mjukt underlag och de funka asbra! Nu tejpar jag benen bara när jag kör långpass i förebyggande syfte så tejpen ger extra stöd åt benhinnorna. :) Jag har inga problem alls. Jag vet fler som upplever samma sak som mig. Jag var väldigt skeptisk till tejpen när jag beställde den men blev väldigt glad att den funka. Jättekul att du slängde iväg en kommentar och jag hoppas att du kommer tillbaka. :)
Emma Bertilsson

Nathalie

2012-11-20 - 07:23:27
Hej! Jag har precis börjat läsa din blogg och den har snabbt blivit en favorit. Jag tränar själv för att gå ner till en hälsosam vikt och jag började löpträna för ungefär 2 år sedan. Jag blir verkligen motiverad och inspirerad av dig och jag ser att du ska ta en Tjejklassiker under 2013? Det är något som jag också har haft som mål, kanske jag ska kolla upp detta ytterligare. :) Just nu tränar jag för att orka Göteborgsvarvet 2013, kanske vi ses där?! Ha det gott :)
Svar: Åh vad roligt att läsa att du blir motiverad och inspirerad av min blogg! :D Tack! Ja, det stämmer att jag ska utföra tjejklassikern 2013. Jag impulsanmälde mig till Tjejvasan och då tänkte jag att jag lika gärna kan va med i de andra loppen också. ;) Ja, det gör vi kanske! jag ska även på gbg-varvets seedningslopp för att få bättre startplats. :) Ska du det? Ha de gott du med!
Emma Bertilsson

Malin

2012-11-20 - 16:34:13
Tack själv Emma! :)
Du kanske inte vet detta, men kan fråga i alla fall. Det är om bloglovin. Jag har varit medlem där ett tag och har bytt design ett antal gånger, men bilden till inläggen blir inte uppdaterade.

Då tänkte jag höra med dig om du vet hur man gör eller om det inte går att byta ut den?!

För att de är ganska segt/jobbigt att se min gamla design/header som jag hade för ungefär två år sedan.

Malin

2012-11-20 - 19:24:20
Du behöver inte spara tidigare kommentaren från mig om du inte vill, för jag kom på hur man gjorde. :)

Junitjej

2012-11-23 - 20:31:02
DIn blogg är grym! SKa vi följa varann via Bloglovin?

Thea Tränar

2012-11-29 - 11:52:15
Din blogg är ju super inspirerande. Du är en av mina idoler och ger enorm inspiration. :)

Du är bäst! Tack för att du delar med dig! Och tack för länken till Jennys blogg, ska kika in där!
Svar: Aw, vad gullig du är! Tusen tusen tack! Vad glad jag blir! :')
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus