Tack till er alla!

Varje dag strömmar det in massor med fina och gulliga kommentarer från er läsare och jag lika glad & rörd varje gång jag får en. Ni är så snälla och underbart goa som skriver dessa kommentarer till mig! Det får mig att bli extra peppad att verkligen genomföra mina mål de dagar det känns lite tungt. Ja, för tro det eller ej så har även jag dåliga dagar även om det kanske inte syns här i bloggen eftersom jag är så envis. :P 
 
Hur som helst vill jag ge er ett stort tack! Jag vill även passa på och fråga några frågor till er som jag skulle bli glad om ni svara på. Här är dom:
 
- Hur hittade du min blogg?
- Varför vill du fortsätta läsa den och komma tillbaka?
- Finns det något du tycker saknas eller vill läsa mer om i min blogg?

Kommentarer

Linnea

2012-10-09 - 17:01:42
Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade hit, tror att det kanske var på blogg.se framsida?

Jag har verkligen bestämt mig sen ungefär en månad tillbaka att jag ska satsa på min idrott (innebandy) fullt ut och även försöka minska något kilo i vikt. Och du verkar ha en sådan otrolig vilja och jag försöker hela tiden säga till mig själ: "allt sitter i huvudet, har du bestämt dig så klarar du det!"

Jag skulle vilja veta lite om vad du äter efter träning. Äter du en riktigt portion middag eller något lite lättare? Mycket protein eller inte? Använder du dig utav proteinpulver
Svar: Ja som du säger så sitter allt i huvudet. Nästan iaf. :P Jo, jag skulle kunna skriva om vad jag stoppar i mig efter träning i ett framtida inlägg. Så håll utkik. :) Tack för tipset och för att du tog dig tid att svara på frågorna! <3
Emma Bertilsson

Wilma

2012-10-09 - 17:09:05
1. Mail :)
2. Vill se dig utvecklas och kämpa och uppnå dina mål och givetvis själv inspireras :).
3. Kan inte du skriva om du handlar stress bättre när du tränar eller är det bara en myt :)?
Svar: Tusen tack! <3 Jo, det skulle jag kunna skriva i ett inlägg längre fram så håll utkik! :)
Emma Bertilsson

Emma

2012-10-09 - 17:39:43
- Hur hittade du min blogg? Hittade hit idag via Dessi :)
- Varför vill du fortsätta läsa den och komma tillbaka? Jag tycker att jag blev peppad och inspirerad av dig, behöver också ta tag i min vikt och det är roligt med någon som klarat det så fint som du, utan någon diet!
- Finns det något du tycker saknas eller vill läsa mer om i min blogg? Keep up the good work!
Svar: Tusen tack Emma! Vad roligt att du hitta mig via Dessi. Lycka till med din träning framöver också! Heja heja! Det klarar du! :D
Emma Bertilsson

Emma Sundin

2012-10-09 - 19:13:43
jag hittade din blogg via fb tror jag, eller om det var instagram.
jag fortsätter att läsa din blogg för att jag blir inspirerad till träning och ser hur mycket det kan göra för både utsidan, insidan och självkänslan.
jag vill gärna ser mer före och efter bilder, så himla roligt att se! skulle vara trevligt med träningstips, hur man ska komma igång med träningen och hur man ska hitta inspiration till att vilja fortsätta. tips på hur man jobbar upp en starkare kropp, bättre kondition, övningar osv! :)
Svar: Tusen tack Emma! <3 Glädjer mig och höra att du finner bloggen inspirerande. :) Fler före och efterbilder kommer det bli framöver, men det måste ju gå lite tid emellan. ;) Jag har ju skrivit några tips men kan försöka få in mer sådant. Jag är ju själv rätt nybörjare men kan göra mitt bästa. :)
Emma Bertilsson

EmelieMaria - träning&annat

2012-10-09 - 19:42:38
Jag tror jag hittade hit anitngien genom att du kommenterade hos mig eller att jag såg en kommentar från dig på någon annan blogg ^^ Stannade för att du skriver lättsamma genomtänkta inlägg med mycket fina bilder och för att du är så grym!! Jag skulle vilja läsa lite mer om din vardag! :D
Svar: Jag tror de va att jag kommenterade hos dig. :P Gillar din blogg mycke! Vad gullig du är! Säger desamma. :) Min vardag är så tråkig men kan försöka få in den mer. :P
Emma Bertilsson

emma

2012-10-09 - 21:17:48
- Hur hittade du min blogg? - följt dina fotobloggar tidigare, sen var det någon bild på facebook som jag klickade vidare ifrån, såg att du hade sprungit tjurruset och sen kom jag till bloggen :)
- Varför vill du fortsätta läsa den och komma tillbaka? - blir peppad av andra som tränar, själv är jag för lat/upptagen för att satsa fullt ut men det ger massor av inspiration nu när jag väl försöker börja träna igen efter en lång tids sjukdom
- Finns det något du tycker saknas eller vill läsa mer om i min blogg? - mer tips, vad du tränar, äter, gör på dagarna, mer "peppning" med hur du har utvecklats dit du är idag från där du började osv. :)
Svar: Tusen tack för ditt svar! :) Gör mig glad och läsa det du skriver. Jag har också en sjukdom, en kronisk sådan fast den har blivit lite bättre nu som tur är efter behandling och rehabilitering. :) Jag ska försöka få in lite mer tips. dock är jag ju nybörjare själv men kan göra mitt bästa. :)
Emma Bertilsson

Josefin Sjöberg

2012-10-09 - 21:49:58
Minns inte riktigt hur jag hamnade här, men det var ju ett tag sen nu :P
Gillar att läsa dina inlägg, de är på en "lagom" nivå om du förstår vad jag menar. Inspirerande men ändå alldagliga. Man kan se sig själv i mkt av det du skriver :)
Kanske lite mer vardag och jag hade gärna sett lite mer foton som kanske inte bara är träningsrelaterade?! :)
Svar: Tusen tack Josefin för ditt svar! :) Roligt att läsa! Min vardag är så tråkig och jag kan inte skriva om jobb pga sekretess hit och dit så då blir det ju inte så mycket kvar eftersom det ända jag gör i princip är att jobba och träna känns de som. :P Men jag kan försöka få in lite mer vardag men hur de går får vi se. :P
Emma Bertilsson

Malin

2012-10-09 - 21:55:37
1. Via Girls gone healty gruppen på facebook. :)

2. Det är roligt och inspirerande och följa din resa. Sedan har den gett mig både inspiration och motivation till träningen.

3. Det är bra som det är, så fortsätt på samma sätt! :) I like it!
Svar: Tusen tack för ditt svar malin! :)
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2012-10-09 - 22:13:00
Det är verkligen kul att följa OCH kommentera din blogg, man blir taggad själv som "kommenterare"(?) när man får svar på kommentarerna också vilket jag tycker du är duktig på :)

Hur hittade du min blogg?
Följde tidigare din fotoblogg och sedan tror jag att jag hittade hit via någon länk på ett av dina foton på någon blogg (kan mycket väl ha varit Linda Bloms blogg då jag följer den också), tror det var så jag hittade hit :)

Varför vill du fortsätta läsa den och komma tillbaka?
Trots att jag inte tränar själv (fastän jag funderar allt för ofta på det) så tycker jag du inspirerar och imponerar! Det är kul att läsa glada bloggar med mål och ambitioner!

Finns det något du tycker saknas eller vill läsa mer om i min blogg?
Kanske lite mer vardag, lite mer foto, före&efter bilder (trots att du redan är väldigt duktig på att lägga upp det, vilket är superkul!) och kanske hur du tränar när du rider, lite tips på den fronten kanske! :)
Svar: Tusen tack för ditt svar och fina valda ord. <3 Foto kommer det aldrig handla om i denna blogg, då får du besöka min företagsblogg istället. ;) Denna blogg handlar enbart om mig emma och inte mitt jobb. :P Men kanske kan försöka klämma in lite mer vardag, även om det är svårt med tanke på att det känns som det ända jag gör är att jobba och träna. :P Ridningen vill jag nog inte ge några tips i för i mina ögon är inte ridning någon träningsform utan en hobby. Sen har hästfolk så himla mycket åsikter om samma sak och blir upprörda så jag vill inte skapa onödiga konflikter. Har ganska mycket erfarenhet av sådant med tanke på mina 14 år som hästägare. Min ridning just nu består mest att skogslunk och lättare markarbete i ridhuset. Så de är ju inte så himla rockigt att ge tips om. :P Tävlingsnivån har vi släppt för lääääänge sen.
Emma Bertilsson

Jenny

2012-10-10 - 07:33:38
- Hur hittade du min blogg? Åh, jag kommer inte ihåg! Har verkligen ingen aning... Kan ha varit någon kommentar någonstans eller så..?
- Varför vill du fortsätta läsa den och komma tillbaka? För att du skriver så glada o positiva inlägg, har sjukt fina bilder och peppar en att träna. Man blir liksom glad :D
- Finns det något du tycker saknas eller vill läsa mer om i min blogg? Ingenting jag kan komma på såhär direkt... den är skitbra som den är :D
Svar: Vad roligt att du gillar min blogg så mycket som den är. :) Det glädjer mig! och tusen tack för ditt svar och fina ord! <3
Emma Bertilsson
- Jag hittade din blogg på bilderna som finns på sidan när man är inloggad på blogg.se

- Jag tyckte din blogg var intressant och en vettig träningsblogg, därför fortsatte jag följa den, och den ligger nu länkad på min blogg.

- Jag vet inte vad jag ska säga att jag saknar, jag gillar din blogg rakt igenom :)
Svar: Tusen tack för ditt svar och fina ord! <3 Vad glad jag blir!
Emma Bertilsson

JHH

2012-10-10 - 11:15:51
Jag tror jag hittade dig via EmelieMaria och tyckte det var en sund blogg som delade min syn på träning. Att det sedan var bra blogg med intressanta och peppande inlägg och en tjej som har ett grymt sinne gjorde att jag stannade kvar. :)
Svar: Tusen tack för dit svar! Vad glad jag blir för dina fina ord. :')
Emma Bertilsson

Patricia

2012-10-13 - 13:46:53
Jag tror jag hittade hit från blogg.se framsida.. kommer inte riktigt ihåg hehe.

Du inspirerar mig verkligen till att leva hälsosammare och fick mig att komma igång med träning efter en väldigt lat sommar. Du fick det liksom att verka möjligt att komma igång, och att det faktiskt går att ändra på sig med lite "jävlaranamma" :)

Tycker din blogg är väldigt bra, kan inte komma på något som saknas. Fortsätt med dina peppande inlägg :D Jag beundrar dig!
Svar: Vad roligt att jag lyckats inspirera dig på det sättet jag gjort. gör mig riktigt glad! och ännu gladare att du gillar min blogg. Tusen tack för ditt svar! <3
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus