Vilodag

 
En gammal bild på mig från 2010 som min vän Sofia tagit med min kamera och jag redigerat. 
 
Idag har jag jobbat sent. Eller ja, hade ett långt "hål" på eftermiddagen men då passade jag på att åka till min kära lilla ponny och motionera honom lite. :) Först jobba jag på mitt extrajobb några timmar, sedan bar det av till Pommen och efter det väntade en barn-/familjefotografering. Nu tänkte jag få klart lite dator-/pappersjobb innan jag slutar för idag.
 
Hade tänkt spinning idag men jag skippar nog det och kör en vilodag från tränadet. :) Det får bli en slapp vecka denna vecka då jag åker på kryssning ihelgen också. Men som ni vet är de bra med lite vila ibland!

Kommentarer

Åsa

2012-10-25 - 00:40:42
Det är klart man måste få ta det lite lugnare ibland. Jag är sjukt imponerad och, framför allt, inspirerad av dig och din inställning. Men jag har en fråga, hur gör du för att motivera dig dagar/perioder när du inte alls känner för att träna? Eller har du inga såna dippar? Jag får det ibland och det är så jäkla svårt att ta tag i sig då ibland så jag tänkte att du kanske har några tips.

Sen undrar jag om du har tips till en rookie som mig hur man bör klä sig när man ske ge sig ut och springa/ta en pw då det ju börjat bli lite kallare ute. Jag blir varm och svettas så himla lätt, men samtidigt vill jag inte klä mig för kallt när jag ska ut... Så ja har du några tips alltså?
Svar: Tusen tusen tack Åsa! Det glädjer mig att läsa så mycket!! Jag har väl aldrig haft en riktig djup/lång dipp än sen jag bestämde mig för att gå all in. Men det är klart att vissa dagar känns lite tunga, men när jag väl kommer dit så kommer energin tillbaka. Men här har jag listat 11 motivationstips jag använder mig av: http://emmasviktiga.blogg.se/2012/september/emmas-11-motivationstips-till-traning.html
Jag ÄR väldigt envis och har gett mig fan på nu att jag ska klara mina höga mål jag satt. Och jag har anmält mig till många lopp nästa år som kräver hård träning. Det motiverar mig enormt. Så om det mot all förmodan skulle va en enormt tung dag tänker jag på dessa lopp. Sen blir jag extremt motiverad av att se förändringarna på min kropp.

Ja, när de kommer till klädsel så beror de ju på hur kallt de är. :P Men ett tips är att ha en underställströja närmast kroppen iaf och sen en vindjacka över. När de blir ännu kallare kan man ha en lite tjockare tröja i funktionsmaterial el fleece mellan underställströjan och vindjackan. På benen är det väl tights, känns de kallt kan man ha dubbla tights, köpa vintertights eller ha underställsbyxor under tightsen.
Emma Bertilsson

Madelene

2012-10-25 - 13:53:41
Hej. Du kanske har svarat på den här frågan förut, men hur tränade du upp konditionen för att orka springa en mil? Jag har precis börjat löpträna lite smått. Dels för att bli av med lite överflödskilon, men också för att förbättra konditionen. Mitt stora mål är att orka en mil. Nu orkar jag ca. 3 km i terräng med backar och 5 km på plan mark, men då är jag supertrött sen. Skulle va roligt om du ville svara :). Superbra blogg, förresten. Har hängt med sen starten och vill bara säga att jag är SÅ imponerad av dig. Så jävla duktig och vilket bra jobb du har gjort. Keep it up! Kram
Svar: Hej Madelene! Jag har skrivit ett inlägg om just detta som du kan hitta här: http://emmasviktiga.blogg.se/2012/july/traningstips.html Det är så jag gjort iaf. :) Jättekul att du gillar bloggen så! Tusen tack! Blir så glad! <3
Emma Bertilsson

Åsa

2012-10-26 - 10:59:01
Tack för tipsen kring kläder och så får jag väl försöka skaffa mig lite av den där envisheten också:p.
Svar: Låtter toppen! :D Det var så lite så. :)
Emma Bertilsson

Thea Tränar

2012-11-02 - 05:04:26
Jäklar vilken fin bild det där var på dig!:)
Jag önskar att jag också var sådär envis som du är! Kram
Svar: Tusen tack! :) Alla kan bara de vill! :)
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus