Nu är den här, min nya ögonsten! ♥

 
Idag när jag precis var inne på sista timmen på jobbet så fick jag ett trevligt samtal från team sportia (som är de enda här i stan som har min drömracer), min racer var färdigmonterad och stod redo & väntade på mig för att bli hämtad. Jag slängde mig i bilen efter jobbet och åkte dit! Det var kärlek vid första ögonkast! :') Jag fick även provåka cykeln ett varv och den kändes ruggigt bra, helt rätt för mig. Även om det var sjukt ovant! Speciellt att klicka sig i med skorna och sitta fast! Det svåra var att komma iväg... Men det lär jag mig nog hur man gör så småningom. Killen som hjälpte mig var väldigt gullig och hjälpsam. Han visade allt tänkbart jag behövde kunna som "nybliven racerförare". T.ex. hade jag INGEN ANING om att man måste pumpa däcken innan varje åktur... Men nu står den där och glänser i vardagsrummet, i väntan på att få invigas!
 
Förutom cykeln följde även en pump med tryckmätare med hem, samt ett par racerskor + pedaler. Mer saker måste införskaffas innan Viken Runt och Tjejvättern också. T.ex. en minipump och lagningskit om jag skulle få punka, cykelbyxor, vattenhållare + flaska och solglasögon. En bättre hjälm står också på listan. Men nu har jag lagt ut så mycke pengar så det får vänta lite. :P Det är ju inte direkt någon billig cykel om man säger så.
 
Nu vill jag verkligen ut och cykla på en gång!! Men killen som hjälpte mig avrådde mig från att dra ut tills vägarna är rengjorda från grus för att undvika punktering. :( Men får man så lätt punktering? Ni vana racerförare kanske vet? Annars får jag väl vänta med den riktiga premiärturen 2-3 veckor till tills vägarna är sopade...
 
Men oj vad roligt vi ska ha i sommar, jag och min underbara Bianchi Impulso Dama Bianca!! ♥

Kommentarer

saras träningsblogg

2013-04-03 - 20:01:02
Åh va roligt!! Så fin :)
Ja tyvärr med sådana cyklar får lätt puka på grusiga vägar :/ så vi får snällt väntaett tag till innan vi får ut och trampa ;) men jag längtar med :)
Svar: Ja <3 Helt kär! :D Åh, vad jobbigt. Jag som ska cykla lopp 9 maj. :(
Emma Bertilsson

Nathalie

2013-04-03 - 20:20:44
Eftersom det är så högt tryck i racerdäcken och att däcken är så pass smala så blir det jättelätt punktering
Svar: Ja, det är väl så... Åh, jag som vill cykla nu! Ska ju cykla lopp 9 Maj. :(
Emma Bertilsson

JUNITJEJ

2013-04-03 - 20:25:27
Wow, vilken fin cykel! Jag förstår om du är särskilt lycklig nu!

Mari

2013-04-03 - 20:53:26
Wohoo =) Vilken snygging !!

Cee

2013-04-04 - 00:30:47
Japp var ute och cyklade med ett helt gäng i Måndags kom knappt ut ur byn för jag hade punka på cyklen ;) Jättefin cykel du har köpt ... kram Cee
Svar: Asch då! Det var ju inte kul. Låter som jag får vänta med att inviga min pärla. Tyvärr... Och tack, jag är verkligen kär i den! Helt klart värd de extra kronorna för färgen. hihi. Hade en annan vanlig svart focus som jag tänkte köpa annars.
Emma Bertilsson

Pierre

2013-04-04 - 08:52:35
Som tidigare nämnt, får lätt punktering. Dock finns det däck som är tåligare än andra som du skulle kunna använda eller byta till när dessa slits ut som är lite mer skyddade men fortfarande inte helt säkra. Lyckades pricka en glasskärva en gång som skar upp ett stort hål i däcket och ner i slangen. Gick att cykla på men bytte däck direkt efter loppet.
Ha med två extra slangar när du cyklar. Vi tog en runda med klubben en gång i somras då en kille fick punka 2 gånger innan vi knappt kommit utanför stadsgränserna. Ibland har man bara otur.
Om jag inte minns helt fel så är latexslangar lite tåligare men läcker luft rätt så ordentligt så för kortare rundor fungerar de men du måste pumpa upp dem rejält inför varje ny runda (måste du iofs ändå) men håller nog inte så jättebra för riktigt långa rundor.
Svar: Jag vet inte vad jag har för däck på cykeln faktiskt. Cykelkillen sa det men jag minns inte vad det var.... Det var så mycket att hålla reda på. Speciellt växlarna.. Jisses. Jag lär nog köpa ett lagningskit med slangar och väska inom kort till mitt första cykellopp den 9 maj. Är lite smått nervös inför det då jag aldrig cyklat på racer innan än och det är 1 ynka månad kvar.... Dock ska jag ta det lugnt och cykla med en kompis som har MTB. Ser det som en "prova på-tävling" innan allvaret på tjejvättern. Nåväl.
Emma Bertilsson

Erika

2013-04-04 - 09:34:07
Vilken skönthet! Och ja, tyvärr... Såå lätt får man punktering... Jag kunde inte hålla mig i måndags då solen strålade så fint ute. Jag hann 5 km innan det "small" Dumheter då jag VET att man ska vänta, men det gick helt enkelt inte att hålla sig :) Försöööök att inte göra som jag :)
Svar: Tack! Och ja, jag blev helt såld för den. Den skriker ju verkligen Emma! :) Usch de va ju inge roligt och höra... Men jag såg en sopbil idag istan så det är nog nära nu!! :D
Emma Bertilsson

Ida

2013-04-04 - 10:25:54
Jisses vad roligt. Cykling är min favvisgren så att säga.

För inspiration, kolla in mulliga cyklissans blogg. Gillar både din och hennes blogg, lite lagom av allt.

Du är grym Emma!


Svar: Ja, de ska bli ruggigt skoj! :D Gör inget annat än att titta på den när jag är hemma och drömmer mig bort. hihi. Tack för tipset! Det ska jag kolla in. :) Och tack för dina fina ord! <3
Emma Bertilsson

Emeli

2013-04-04 - 14:17:49
Jämfört med en vanlig cykel så får man lätt punktering, särskilt vid osopade vägar eftersom gruset ofta har vassa kanter. Men jag tycker inte man behöver vara orolig för att få punktering, jag har cyklat 2½ säsong på min racer utan att jag fått en enda punktering.
Svar: Jasså? Det är så olika vad folk säger. :/ Men jag väntar nog tills vägen jag tänkt börja cykla på är sopad. För säkerhetens skull. För jag kan inte byta/laga däck på cykeln än. :P
Emma Bertilsson

MICHAELA D

2013-04-04 - 18:59:49
Svar: Jaaa, det får vi göra! :D

Josefin Sjöberg

2013-04-05 - 07:04:27
ååh vad jag är avundsjuk!
Svar: Det förstår jag att du är. Hihi. :P
Emma Bertilsson

Malin Jönsson

2013-04-05 - 09:30:10
Härligt! :D Den ser riktigt snygg ut och jag kan förstå att det blev kärlek vid första ögonkastet, för de hade det nog blivit för mig med om jag också hade haft den. :)

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus