Fredag och skivstång

 
Idag fick jag jobba över, vilket aldrig är kul men så blir det ibland. Men å andra sidan så slutade jag redan vid halv två. Vilket är sjukt skönt en fredag! Nu har jag precis kommit hem från ett skivstångspass med Mathilda. Jag tänkte värma upp med löpband, men det var kö till dem pga mycket "nyårslöftefolk" så jag fick skita i det då tiden inte räckte till. Det lutar ändå åt ett långpass ute med Sara imorgon samt längdskidor om vädret tillåtet. Jag har föresten ökat vikterna också den senaste tiden till 32 1/2 kg till ben, 22 1/2 kg till rygg, axlar och bröst samt 15 kg för armar om jag inte sagt det innan. Muskulaturen börjar synas ännu mer på ryggen nu, så det ska bli sjukt spännande och se nya formbilder ibörjan på Mars. Dessutom märkte jag idag att jag börjar få ytliga blodkärl som syns när jag är varm/tränar på axlar och armar. Jisses. Trodde jag aldrig skulle hända mig, såhär vältränad har jag aldrig varit i mitt snart 25åriga liv.
 
Nu blir det till att laga lite mat. Kotletter med kall champinjonsås och klyftpotatis står på menyn, mums! Också ska jag se på Once upon a time som jag spelade in igår.
 
Updatering: Eftersom folk tror att jag menar något negativt/nedlåtande med "nyårslöftefolk" så får jag väl lägga till att det jag menar är att gymmet blir överbefolkat ibörjan på året av folk som givit löftet att börja träna/leva ett sundare liv/komma iform. Det är såklart INGET fel med det och jag ser verkligen inte ned på dessa människor. Det är bara duktigt och bra av dem att de tagit tag i det hela. MEN detta orsakar såklart köer och det var det jag menade. Det var kö till banden. Senare på året är det aldrig köer vid banden vid den tiden. Jag har aldrig påstått att det är något fel och ser verkligen inte ned på dessa människor, alla är vi nya någon gång. Men jag kanske ska formulera mig bättre så jag ber om ursäkt för det.

Kommentarer

Mari

2013-02-15 - 20:37:02
:) Skön början på helgen.
Svar: Ja verkligen. :) hoppas du haft en skön början på helgen med. :)
Emma Bertilsson

Mari

2013-02-15 - 20:44:12
Sv. Det har jag :) Har föräldrarna på besök i helgen och det kan ju aldrig bli dåligt :)
Svar: Vas mysigt! :D
Emma Bertilsson

Mia - träning och småbarnsliv

2013-02-15 - 21:40:34
Jag har letat i bloggen, men inte hittat det - vad använder du för proteinpulver? Kan du rekommendera något?
Svar: Jag har nog inte skrivit de så ofta. Men jag använder fitnessguru.se:s egna proteinpulver just nu. One Whey. Jättebra men hittills har jag bara gillat Vanilj och skogsbär. :P Men jag rekommenderar de! Många som gillar. :)
Emma Bertilsson

sara

2013-02-16 - 09:47:23
Härlig start på helgen :)

sara

2013-02-16 - 09:47:35
Härlig start på helgen :)

tine

2013-02-16 - 10:33:11
vad menar du med nyårslöftefolk och hur såg du det?
Svar: Nyårslöftefolk = Gymmet blir överfullt med folk ibörjan på året som givit löftet att träna/få ett sundare liv. Inget fel med det men det blir ju sjukt mycket folk som skapar köer. :)
Emma Bertilsson

Tina

2013-02-16 - 14:41:21
"Nyårslöftefolk"... är det verkligen nödvändigt att prata nedsättande om andra människor som bestämt sig för att börja träna? Är det inte bättre att uppmuntra människor (om man nu tvunget ska kommentera anledningen till att de tränar eller deras träning i allmänhet)? Enligt din blogg var det ju inte längesen du själv började träna... varför börja se ner på andra?
Svar: Jag ser inte ned på andra? Men det är ju alltid så. Alla har som nyårslöfte att starta ett nytt sundare liv samtidigt då vid nyår. vilket resulterar i massor av folk på gymmet och köer. Jag har inte riktigt vant mig vid det än då jag inte brukar va där vid den tiden på dygnet så ofta. Det är du som tolkar det som att jag ser ned.
Emma Bertilsson

Linda

2013-02-16 - 15:51:49
Hej! Vill bara säga att jag blev jätteimponerad av din blogg. En kompis följer dig och tyckte att jag skulle kolla in; och din blogg är välskriven, har fina bilder och är väldigt peppande. Bra jobbat!
Svar: Hej! Vad roligt att du gillar den så mycket! :) Och tusen tack! Jag hoppas att du kommer tillbaka fler gånger.
Emma Bertilsson

Linda

2013-02-28 - 14:07:07
Hej! Jag hade tänkt börja träna på friskis & svettis när mitt gymkort går ut om några månader, undrar bara vilka pass du tycker man ska prova på eller så :) Tack på förhand! Med vänlig hälsning Linda :)
Svar: Hej! Det beror ju helt på individen vad man tycker är kul. Men jag har fastnat för spinning och skivstång, även olika kombipass med skivstång. Skivstång + spinning eller skivstång + intervall. Nu har jag även fått upp ögonen för boxning. :) Prova dig fram så hittar du säkert dina favoriter! Finns ju jympa, dans och step också.
Emma Bertilsson

Linda

2013-02-28 - 14:07:37
Hej! Jag hade tänkt börja träna på friskis & svettis när mitt gymkort går ut om några månader, undrar bara vilka pass du tycker man ska prova på eller så :) Tack på förhand! Med vänlig hälsning Linda :)
Svar: Hej! Det beror ju helt på individen vad man tycker är kul. Men jag har fastnat för spinning och skivstång, även olika kombipass med skivstång. Skivstång + spinning eller skivstång + intervall. Nu har jag även fått upp ögonen för boxning. :) Prova dig fram så hittar du säkert dina favoriter! Finns ju jympa, dans och step också.
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus