Skivstångintervall

 
Efter skidåkningen på 4,6 km så åkte jag iväg till Friskis vid lunch på ett kombinerat skivstång intervall pass. Dvs. ett vanligt skivstångspass och sedan är det pålagt 15 minuters konditionsträning i intervaller. Ska jag vara helt ärlig så är det inte superjobbigt, men helt klart pulshöjande. Sen blir det ju vad man gör det till också. Fast för min del är det mer styrkan än kondisen som brister. ;) Jag är nog den enda som "joggar på stället" i den aktiva vilan. Iaf vad jag sett på alla pass jag gått på. Jag känner mig lite dum/ful när jag springer där på stället ensam men min puls går ner så fort nu så om jag står still och sprätter lite med benen som de andra hinner jag bli kall och tappa för mycket puls. Inte bra på intervallpass. ;) Hur som helst så körde jag mina vanliga vikter idag på skivstångsdelen, jag tänkte va lite snäll mot mig eftersom jag redan varit och åkt skidor. Men nästa vecka blir det viktökning skulle jag tro!
 
Jag har även provat mina proteiner som jag beställde från fitnessguru och TYVÄRR var dom en stor besvikelse. :( Inte alls goda. Så det jag kommer använda dom till är att göra pannkaka på dem, för det funka dem till iaf. Alltid något. Så får jakten på det perfekta chokladpulvret fortsätta. Jag såg t.ex. att fitnessguru nu fått in en hel drös med nya smaker, så jag kanske testar några av dem. Minkchoklad låter ju lovande, eller vad säger ni? 

Kommentarer

victoria

2013-01-25 - 17:51:50
Måste du ha choklad? Hallon Whey 80 tycker jag är godast av de jag har provat :) man dricker ju inte för gott, jag snarare sveper men ändå
Svar: Jo, jag vill helst hitta ett underbart chokladprotein då jag verkligen är svag för choklad. :) Så jag skulle bli så glad om jag hitta ett gott! Har redan favoriten vanilj och skogsbär från fitnessguru. Men i framtiden kanske jag testar hallon whey 80. :)
Emma Bertilsson

Sanna

2013-01-25 - 17:54:16
jag är så avundsjuk på din beslutsamhet...den är beundransvärd !
Svar: Tack vad gullig du är. Det är bara att bestämma sig så går de även för dig! :)
Emma Bertilsson

Sanna

2013-01-25 - 18:08:06
ja jag önskar verkligen att de vore så lätt....men tyvärr är det inte det för mig. Jag får inte till det då det slår över till att jag blir deppig istället över hur situationen ser ut och då lägger jag ner =/
Svar: Jag har också varit där. Men se det som ett jobb, tids nog kommer man över det och det enbart blir roligt. :)
Emma Bertilsson

Sabina

2013-01-25 - 18:39:00
Body science chocolate almond är jättegod. Både whey och kasein. Rekommenderas :)

Sabina

2013-01-25 - 18:39:51
Body science chocolate almond är jättegod. Både whey och kasein. Rekommenderas :)
Svar: Jag har funderat på de. så jag kanske gör en beställning. smakar det verkligen choklad och inte har någon äcklig bismak?
Emma Bertilsson

Petra

2013-01-25 - 18:52:27
Vet inte om du är ute efter enbart choklad, annars kan jag tipsa om Päronsplit ifrån MMSports. Smakar verkligen päronsplit och har ingen äcklig eftersmak.
Svar: Jag är inne på att beställa choklad från mmsports, så kanske blir en sådan med då. :) låter ju lovande. är den sjukt söt? typ som vit choklad och jordgubb från fitnessguru?

Föresten, jag försökte kommentera på din blogg men det funkar inte. Det kommer bara upp rubrikerna på alla inlägg utan brödtext. :/ Hur som helst så tänkte jag kommentera kinesiotejpen. Det är väldigt olika från sjukgymnast till sjukgymnast vad dom tycker om de. Min sjukgymnast gilla dom. MEN dom botar ju inte benhinnor, men de är bra i förebyggande syfte eller om man är på gränsen till ont och frisk eller vad man ska säga. Jag har gjort en viedeo hur jag tejpar här: http://emmasviktiga.blogg.se/2013/january/hur-man-tejpar-benhinnorna.html
Emma Bertilsson

Sabina

2013-01-25 - 19:44:35
Ingen konstig bismak på chocolate almond. Visst man känner att det är pulver, det kommer man nog aldrig ifrån. 10 ggr godare än whey-80 och fitnessgurus choklad. Kaseinen från BS blir det grymt god "chokladpudding" av :). Ett tips för att göra fitnessgurus chokladkasein godare: värm vatten/mjölk, ha i kakao och proteinet och drick som varm choklad!
Svar: åh det låter lovande. får kika på de. :) vart beställer du det ifrån?
Emma Bertilsson

Mari

2013-01-26 - 13:57:53
Härligt att du går emot stormen och gör det som pasar dig bäst, varför få ner pulsen när man ändå är igång =)

Katarina

2013-01-26 - 16:34:22
Jag har testat Charlotte Perrellis chokladprotein (Fit & Smart) Det är det godaste chokladproteinet jag druckit! Gott att bara blanda med vatten!
Svar: Tack för tipset! Jag ska prova det någon dag i framtiden. :)
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-01-27 - 01:31:08
Snubblade över det här erbjudandet och tänkte på dig när jag hade kommenterat om understället som jag har köpt som julklapp till mig och att du hade funderat på det osv. Hittade ett erbjudande från iForm där man fick precis det understället + några nummer för drygt 100kr (har inte kollat nått på uppsägningstiden eller så dock). Tänkte bara slänga in det i en kommentar här om du var nå intresserad :) http://iform.se/craft-jacka
Svar: Ååååh, vad gullig du är!!!!! TUSEN TUSEN TACK! Lätt att jag ska ta det erbjudandet. Gud vad glad jag blev nu. :)
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-01-27 - 15:26:21
Ihh, vad kul att du ska ta det! Det är nästan så att jag funderar på att ta det också fastän jag har understället, tycker verkligen om det och om man har tur så kanske man kommer i en S till nästa vinter ;)

EmelieMaria - träning&annat

2013-01-27 - 16:16:22
Jag har choklad från BMR! Tycker den är supergod när man blandar med mjölk, dock inte lika gott med vatten, vet inte vad du blandar med :)

Petra

2013-01-28 - 09:07:50
Jag tycker inte att den är söt/sliskig. Jag tycker att den är riktigt god. Min sambo har mintchoklad ifrån MMSports och den tycker jag inte alls om. Smakar konstigt enligt mig.

Tack för att du uppmärksamma mig på att man inte kunde kommentera hos mig. Jag tror att jag har lyckats fixa det nu. :)Och tack för svaret/kommentaren om kinesiotejpen. Tror jag ska beställa hem och testa. Man vet ju inte förrän man har testat. :)

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus