Nytt inför sommarens strandhäng

 
Ja, som ni vet så lider jag av klädbrist när det kommer till ALLT. Så även badkläder. Så idag tog jag tag i det hela och gick till HM (där jag hade massa rabatt) och plockade på mig massor av bikinisar i olika storlekar och modeller. Jag fastnade för 2 stycken som var de jag trodde skulle passa sämst på min kropp, men tänk så fel man kan ha. Jag sitter väl fast i tänket för 2 år sedan fortfarande kanske. Då var jag tvungen att ha stadiga överdelar med inbyggd bygel och axelband och boxerunderdel för att magen inte skulle välla över. Dessa är ju så långt ifrån det man kan komma. Haha. Men å andra sidan har jag gått från 90F på överdel och 46/48 på underdel till strl 36 på allt (vilket jag fortfarande har svårt att smälta). En annan kul grej är att dessa två bikinis fick jag för samanlagt 300 kr (med rabatter), vilket är ett pris som jag gav för en överdel för 2 år sedan. Och dessa är ju dessutom sjukt fina också och inte bara funktionella. 
 
 
När jag ser mig själv såhär har jag svårt och tro att det verkligen är jag. Är den vältränade kroppen min? Ni vet ju hur jag såg ut innan (klicka här). Jag blir gråtfärdig när jag ser mig själv och när jag tänker på allt slit jag lagt ned har gett mig den kropp och själv jag alltid drömt om samt blivit den människa jag alltid viljat vara. Visst, jag har lite lös hud här och där, stora bristningar på magen, åderbrock på låren m.m. men ingen kan ta ifrån mig att jag är sjukt vältränad eller neka till att resan jag gjort hittills är mer än fantastiskt bra. Jag är så sjukt stolt över mig själv och jag önskar att fler kunde vara stolta över sig själva och älska sig själva trots sina skönhetsnojor. Ingen är ju felfri!
 
Iår så kommer jag för första gången på år (kanske i mitt liv?) känna mig bekväm på stranden. Jag kommer kunna njuta av solen som jag älskar utan att känna mig illa till mods och jag hoppas verkligen det blir en toppensommar! För vi brukar ju tyvärr inte ha så tur med det....

Kommentarer

kristina

2013-05-23 - 18:45:39
Alltså... Du ser så galet stark ut. Dina benmuskler är to die for! ;)
Svar: Tusen tusen tack Kristina! <333
Emma Bertilsson

Sara

2013-05-23 - 19:59:10
Du är så grym! Man blir så motiverad av din historia! Du ska va jätte stolt! En fråga: hur tränar du armar? Du har otroligt snygga arm muskler! :)
Svar: Tusen tusen tack Sara! <333 Jag är sjukt stolt! Armarna har jag fått genom skivstångspass (även kallat body pump på sats). :) Mycket, biceps curls, axelpress, bröstpress, lilla frivändningen m.m. med skivstång då.
Emma Bertilsson

Saras Träningsblogg

2013-05-23 - 20:52:33
Snygga! Gillar verkligen den bruna :D Njut av strandhänget i sommar!
Svar: Ja, jag älskar den med! Är inte så mycket för blingbling annars men denna var fint blingbling. :) Lite "dyr" dock för att vara HM, 199 kr för bara överdelen. Ja, tack desamma!
Emma Bertilsson

Lotta

2013-05-23 - 21:26:36
Jaaaaa! Klart du ska vara nöjd och stolt. Du är ju helt fantastisk! Toksnygg kropp på en toksnygg brud. Fan vad bra du är. En riktig inspiration!

Har du något tips på hur man kommer ur den onda "sjukdomscirkeln" Läste att du var sjuk ofta tidigare. Jag är sjuk konstant med ont i halsen och förkylningar som avlöser varandra. Lyckas precis bli frisk, träna efter ca en vecka eller två efter tillfrisknandet. Hinner kanske träna 4-5 pass innan jag blir sjuk i 2-3 veckor igen. Så börjar cirkeln om! Man kommer som aldrig IGÅNG ordentligt. Känner du igen dig eller är det ute med mig?
Svar: Tusen tusen tack Lotta! Glädjer mig och läsa och jag blir så glad/rörd. Grejen är att innan jag blev så sjuk/min sjukdom bröt lös var jag en väldigt frisk människa som aldrig var sjuk. Det var när min sjukdom tog överhand som min kropp inte längre orkade hålla immunförsvaret uppe. Därför blev jag sjuk hela tiden. Nu när jag är symtomfri från min sjukdom är immunförsvaret på topp igen. :) Men mitt bästa tips är väl att äta bra mat och få i dig allt kroppen behöver, på vinterhalvåret brukar jag även ta d-vitamin eftersom man inte får se så många soltimmar här i sverige på vintern. Det finns ju kosttillskott som ska främja immunförsvaret, har du provat det? Jag vet fitnessguru.se säljer sådant. Dock vet jag inte om det är bra.
Emma Bertilsson

Åsa

2013-05-23 - 22:32:22
Kom in på din blogg av en händelse och har bara snabbt läst om ditt göteborgsvarv och det senaste inlägget om bikinisarna. Jag måste säga att jag är så grymt imponerad. Du är den jag vill vara!

Är själv vädligt överviktig (samma storlekar som du angav att du började på faktiskt) men har satt som mål att om två år ska jag kunna springa göteborgsvarvet med en tjejkompis. Tränar på SATS och försöker komma ned i vikt men det är så himla jobbigt ibland. Det är verkligen motiverande att se att du är som jag vill bli och att du startade på samma ställe som jag är.

You go girl! Jag kommer titta in här fler gånger när jag saknar motivation.
Svar: Vad roligt att du hittat hit och du är så välkommen så. :) Jag tvivlar inte på att du kommer nå ditt mål, men jag kan inte säga att det kommer bli lätt. Det är en tuff väg att gå men med lite jävlarannama går allt! Det är jag beviset på. Jag tror på dig! Kan jag kan du!
Ja, kom tillbaka. :) Min resa är inte slut än.
Emma Bertilsson

Emma

2013-05-24 - 09:21:33
Jag blir ju så sjukt imponerad av dig så det inte är sant!
Hur började du träna upp din kondis? La du små delmål eller sprang du tills du inte orkade...? Berätta!
Jag vill också! Men min tid räcker inte till att träna så ofta som du gör.. Vad har du för tips?
Svar: Tusen tusen tack! Vad roligt och läsa. Jag har skrivit ett inlägg om det här som du kan läsa: http://emmasviktiga.blogg.se/2012/november/my-story.html där står det hur jag gått till väga för att nå dit jag kommit idag. :) När det kommer till tid så finns det ALLTID tid. Jag har 3 jobb och jobbar mer än heltid men har ändå tid. Hur? Jag prioriterar och planerar väl. Prio 1 är jobb, prio 2 är träning. Sedan kommer allt annat efter det. Så det är sällan jag har tid att bara ta en fika på stan eller göra andra sådana saker bara för nöjes skull. Jag kan förstå att det är svårt att hitta tiden med barn, men det går bara man vill! Det handlar som sagt om planering och prioritering. Det finns inga ursäkter. Sedan så behöver man inte träna så ofta som jag gör. 2-3 ggr/vecka räcker gott och väl för en god hälsa och rätt stora förändringar både på utsidan och insidan. :)
Emma Bertilsson

a-k

2013-05-24 - 09:25:06
Superfina, spec den bruna gillar jag ! Passar perfekt =)
Svar: Tusen tack! <3
Emma Bertilsson

Matilda

2013-05-26 - 11:25:06
DU ÄR GRYM!!! :D Kram!
Svar: Tusen tack matilda! <3
Emma Bertilsson

Fanny Roethlisberger

2013-05-28 - 14:36:08
alltså dina före-efter bilder är bland de galnaste jag sett! Verkligen helt fantastiskt kämpat av dig, vilken sann hjälte och inspiratör du är! Jag har också gått ner många många kilon och vet vad som krävs, vet hur krokig vägen emellanåt är och underlaget ojämnt... så, all respekt!
Massa kramar
Svar: Vad gullig du är Fanny! Tusen tack! <3 Det mest knepiga är att min väg har inte varit krokig, den har gått spikrak och jag har varit målmedveten HELA vägen. Men jag fungerar så, har jag bestämt mig så är det allt eller inget från start till slut. :)
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus