Medaljhörnan

Vårruset 5km - 33.15min, Karlstad Stadslopp 10 km - 66.46min, Blodomloppet 10km - 62.26min och Tjurruset - 76.40
 
Iår at jag hunnit med 4 lopp totalt och självklart är jag mer än stolt över alla lopp jag deltagit i. Fast mest tjurruset såklart. ;) Mina medaljer/priser som jag skrapat ihop har såklart fått en fin plats på min spegelbyrå som är det första man ser när man kommer in i vår lägenhet. Och fler medaljer/priser kommer det såklart bli! Jag börjar redan planera in lopp för 2013 och då kommer jag åka en bit också! Jag ska t.ex. vara med i Götebrogsvarvet som ni redan vet. Men jag tänkte även anmäla mig till midnattsloppet, tjejmilen, Iformloppet och Skövde Stadslopp (utöver vårruset, Karlstad Stadslopp, Blodomloppet och Tjurruset som jag varit med i iår). Har ni läsare tips på roliga/bra lopp runt Karlstad/Göteborg? Stockholm går också bra. Berätta för mig! :D
 
Och som ni ser har jag fyllt glaset jag fick på Tjurruset med sand och satt i ett värmeljus. Tyckte texten syntes för dåligt tomt så då fick jag den smarta idéen att fylla det med sand. :) Snyggt blev det ju okså eller vad säger ni? Nu fyller det ju en funktion med. Det är ju för fint för att stå i ett köksskåp undangömt. 
 
Jag skulle även vilja delta i ett lopp nu i oktober och/eller november. Någon som har tips på ett bra/roligt sådant? Runt Karlstad/Göteborg.

Kommentarer

maria

2012-09-17 - 21:31:13
lidingöloppet är en riktig höjdrare ;)

Pierre

2012-09-18 - 10:13:16
Visst är det en fantstisk rolig känsla att springa lopp? =) Gött att se att du blickar framåt. Kan ju rekommendera att om du kör Göteborgsvarvet för första gången så se om du kan springa deras Seedningslopp i mars. Då kommer du få en bättre startgrupp och loppet kan bli lite roligare.
Får erkänna att jag har lite dålig koll på lopp i din omgivning förutom de du redan nämnt (och något som jag själv fått tips om via dig nu ;) ) men ta en titt på denna sida så får du en lista på diverse lopp och tips. En hel del av de mindre loppen för nästa år är bara i planeringsstadie och kanske inte syns men kanske kan gå igenom 2012 så ser man vad som kan finnas för nästa år.
http://www.marathon.se/loppen
Svar: Ja, de är sjukt kul! Endorfinkick delux. Jag vet inte om det är värt att jag går på ett seedingslopp, jag springer ju milen på ca 61 min så de är ju ändå ingen kanontid. Men vi får se längre fram. Vilket lopp tänker du va med i som du fått nys från min blogg? :D Jag ska kolla den där hemsidan och se om jag får några tips. :) Tack!
Emma Bertilsson

emelie

2012-09-18 - 12:05:25
Åh, Tjejmilen tänkte jag också springa! :-)
Svar: Va roligt! Då kanske vi ses där? :D
Emma Bertilsson

Malin

2012-09-18 - 14:56:26
Snyggt! :) Vad har du ställt bakom den runda medaljen? som står bredvid Tjurruset? :)
Jag har en sådan fast en annan, vet inte hur jag ska kunna ställa upp den utan att den ska ramla.

Nästa år ska jag också ta mig igenom Skövdeloppet och Tjejmilen. Dem är planerade just nu i alla fall!
Svar: Tack! Jag har ställt en annan glasprydnadssak bakom som jag lutat den mot. :P Inget märkvärdigt alltså. hehe. Jag tänkte också va med i skövdeloppet! :D Har du varit med i de innan eller vet någon som varit med?
Emma Bertilsson

Malin

2012-09-18 - 21:24:02
Jaha okej, haha! :)
okej :D Ja, jag har varit med i det. Första gången var iår i april faktiskt! :) Det var mitt första lopp jag tog mig igenom.
Svar: Åååh! är det en bra bana? :) och nördig fråga, men får man medalj efter?
Emma Bertilsson

Pierre

2012-09-18 - 21:39:26
Om du har möjlighet så testa seedningslopp ändå. Göteborgsvarvet har över 20 startgrupper och de första fylls på efter tidigare GBV resultat alt seedning. Därefter fylls det på efter den tid man anmälde sig, så man hamnar i "övriga" gruppen. Så oavsett kommer du få en bättre startgrupp med folk med samma tempo, vilket är rätt så skönt.
Svar: Kanske ska ta och satsa på det då även om de blir en extra resa. :) Finns inget värre än "stoppklossar". Det förstör glädjen i loppet tycker jag. Tack för tipset!
Emma Bertilsson

Malin

2012-09-18 - 22:20:14
Ja, jag tycker det. När jag var med så tog jag 5 km, eftersom jag inte var i så bra form som jag är idag. :) Men den banan tycker jag är bra i alla fall :) Ja, man får medalj :) Man får ungefär en sådan som du har stående bredvid Tjurruset.
Svar: Jaha, kan man välja mellan 5 och 10? Men är den backig och så? Ahaa, tråkigt att de inte är med snöre då. Jag tycker dom är roligare/finare. :P
Emma Bertilsson

Malin

2012-09-18 - 22:39:19
Ja, man kan välja mellan 5 och 10 km :) De är lite backigt, men dem är varken höga eller långa förutom en som ligger i mitten eller i slutet, kommer inte ihåg men den är ganska brant, men annars är det inte så farligt!

Ja, jag tyckte också att de var lite tråkigt att dem inte hade med snöre. Ja, jag tycker desamma! Roligare att få en medalj med snöre än utan. Ser så tomt ut utan liksom.
Svar: Ahaaa! Det låter ju inte allt för jobbigt. Jag ska nog satsa på 10km då. :) Det är bra att de är ibörjan på året också så loppen jag planerat blir utspridda. :) Ja men precis! Det är ju mycket svårare att placera en utan snöre också!
Emma Bertilsson

Pierre

2012-09-19 - 08:18:40
Det kanske blir en extra resa... eller en trevlig Göteborgs Weekend med inslag av löpning och annat kul ;) Annars så körs det även på Fuerteventura!
Svar: Haha precis! :) Synd att Liseberg inte har öppet då. Annars vore ju de ett bra tillfälle. Jag tror inte dom har öppet då iaf.
Emma Bertilsson

Malin

2012-09-19 - 09:55:57
Okej, ja jag tror också att jag ska satsa på 10 km.. men sen beror de lite på vad Jennifer vill ta sig igenom också, som jag ska springa med. Så man får väl se vad man anmäler sig till!

Ja, jag tycker att det är riktigt bra, så man inte har alla lopp samtidigt liksom. Ja, de är ju det, man vet inte vad man ska ha bakom heller, för att de ska kunna stå, om de har band så kan man ju lätt hänga upp dem någonstans bara liksom.
Svar: Aha. :) Jag är för tävlingsinriktad för att springa tillsammans med någon på lopp. Jag går in i mig själv då. :P Men de är alltid kul och dela start och mål. :)
Ja men precis!
Emma Bertilsson

Prinsens minne

2012-09-19 - 14:27:20
Prinsens minne i Halmstad är ett underbart lopp, jag sprang det för första gången i år :-) du kan läsa om det på min blogg http://anliso.blogg.se/2012/august/198-2012-mina-tankar-under-en-underbar-halvmara.html det är ett väldigt varierande lopp både när det kommer till natur och underlag - skog, stigar, havet etc :-)
Svar: Åh, det ska jag kolla in! :) Tack!
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus