På önskelistan just nu

 
Om ca 2 1/2 vecka fyller jag år, 25 år för att vara exakt. Halvvägs till 50! Såklart vill jag ha massor med saker, det vill väl alla. Eller misstar jag mig? Men jag förväntar mig absolut inte att någon ska ge mig något, nej nej. Jag är glad så länge mina nära och kära tillbringar tid med mig och umgås. Man ska ta vara om livet medan det är möjligt, de är oersättligt! Min önskelista är dessutom på tok för dyr ändå. :P Men om inte annat kan det vara fint och påminna mig själv om vad jag behöver inhandla någon gång i framtiden. När jag blir miljonär eller något. Haha.
 
- En ny träningsväska. Nu när jag börjar skolan vill jag ha en ny träningsväska med 2 fack, 1 till böcker/skolgrejer och en till träningskläder. Väskan ska heller inte vara för stor. Dessutom gick min gamla träningsväska sönder i veckan så en ny behöver jag vilket som.
 
- En iPad!! Det har jag viljat ha ända sedan den första släptes, men aldrig fått tillfälle att köpa då jag prioriterat andra saker före. Men det skulle underlätta enormt både för arbete, studier och kommande yrke som PT, hälsocoatch och massör.
 
- En riktig löpanalys med filminspelning och skoprovning!! Eftersom jag ska springa minst 1 marathon nästa år känns det som en nödvändighet för att förebygga och undvika ev. skador. Bättre att förebygga innan något händer än att det ska hända och man måste vila i veckor, kanske månader... Detta står väl kanske högst på listan egentligen, men det kostar ju också...
 
- En liten ryggsäck. När jag cyklar till mina föräldrar så brukar jag ha med mig saker ibland, då är en liten ryggsäck bra. Min nuvarande jobbryggsäck som jag använder måste jag lämna tillbaka när jag slutar. Tyvärr.
 
- Ett par cykelglasögon i klart glas. Det spelar ingen roll om de är dyra eller billiga, bara glaset är klart och att man ser bra i dem. Just nu använder jag inga glasögon och får skräp i ögonen hela tiden vilket i sin tur är en trafikfara. Jag vill inte ha något färgat glas för då tycker jag att jag ser vägen sämre.
 
- Ett par rosa Nike free run skor att ha inne på gymmet. Mina gamla från reebook börjar säga sitt de med. De passar inte alls mina fötter längre....
 
- Asics Kayano löparsko. Jag har beställt ett par från USA, men jag behöver egentligen ett par till också att växla med eftersom jag springer så mycket. 
 
- Anmälningsavgift till nästa års lopp (Sthlm marathon, Halvvättern, Vansbro halvsim osv m.fl.). Det kostar ju en jäkla massa! Men det är det såklart värt, trots att jag blir fattig student.
 
- En ny pulsklocka anpassad för triathlon. Dvs. som man kan simma i också samt byta snabbt & lätt mellan olika sporter (cykling, simning, löpning osv.) Nästa år har jag tänkt göra debut i Karlstad Triathlon, något jag verkligen ser fram emot!
 
- Nya löpartights, träningslinnen, funktionsstrumpor m.m. Sådant går alltid åt när man tränar så mycket som jag gör och bara har tvättid ca varannan vecka. :P

Kommentarer

Saras Träningblogg

2013-08-14 - 21:23:13
Det var ingen dålig lista det! Skulle nog inte tacka nej till något av det faktiskt ;) ...förutom stockholm marathon då för då ska jag gifta mig ;) vore trist å missa ;) hehe
Svar: Hihi nej. :P Jag har inte problem att spendera pengar iaf. ;) Åh, va roligt med bröllop! :')
Emma Bertilsson

Julia

2013-08-14 - 21:44:29
Måste bara säga som många andra, vilken resa du har gjort! Imponerande :) din önskelista är så snarlik min, har kikat på exakt dom nike free hur många gånger som helst! Har ett par som jag använder till vardags, sååå himla sköna!
Lycka till med utbildningen!
Svar: Tusen tusen tack Julia. :) Ja, jag har provat dem i affär några gånger och de är verkligen sköna. <3
Emma Bertilsson

T

2013-08-15 - 08:39:19
Ville bara säga att jag också fyller 25 snart, nämnligen den 26e augusti ;)
Svar: Härligt! Grattis i förskott. :)
Emma Bertilsson

Ljungdahlskan

2013-08-15 - 10:05:59
Just dom där skorna har jag tittat på. ;) Jag är oxå sugen på ett par sånna! Å jag fyller med snart år, så jag måste göra mig en lista jag med.
Svar: Jag har också tittat på dem huuur länge som helst. :P
Emma Bertilsson

Mari

2013-08-15 - 20:05:27
Åh, 25. Vad kul :) Finfina grejer önskar du dig också.
Svar: ofc! halvvägs till 50 ju. ;) haha.
Emma Bertilsson

victoria

2013-08-15 - 22:36:19
Nike free skorna är kanon :) Har ett par sånna fast gula som jag har på gymmet. De kändes lite skumma först eftersom de inte har någon plös men man vande sig efter ett tag. Inte mycket dämpning men tycker de funkar till att springa på löpbandet ändå eftersom löpbanden är rätt mjuka.
Svar: Ja, springskor blir de ju inte. Ja, löpband då med korta distanser då. Men tror de kan va bra med olika sorters skor. :)
Emma Bertilsson

Rebecka V

2013-08-15 - 23:58:31
Hej! Försöker följa din blogg nu via RSS men det måste ha blivit något tokigt med feeden när du bytte namn? Ta supergärna en kik på det så jag kan fortsätta få uppdateringar från din blogg! :)
Svar: Jag har ingen aning om hur de funkar med rrs, så vet inte hur jag ska kolla de. :(
Emma Bertilsson

ERIKA ENROTH

2013-08-16 - 08:26:48
Nä jag vet du inte gjort en operation ;). Skrev nog lite galet? Jag tycker gbp är super! Det är mer riskabelt att leva med fetman än o göra operation. Det är såå mycket info som ibte allmänheten vet om dessa operationer. Jag har gått info kurser och två dietistutbildningskurser.

Försöjt gå ner i vikt sen tonåren men aldrig gått å det är faröigt för kroppen att jojobanta. Beundrar alla som kan gå ner i vikt med eller utan operation. För operation är som sagt ett hjälpmedel likaså som en rullator är. :)

Kram på dig! :)

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus