Julklapp till mig själv

 
Jag kollade in förrgår på HM:s hemsida och såg att de fått in lite nya snygga träningskläder. Så igår åkte jag in en snabbis på stan och växlade mina sista euros och köpte 2 linnen och en sportbh för det (350 kr). Svart och rosa såklart! :P 
 
Det som shockade mig mest var att jag var tvungen att ha XS i storlek på linnet och S i sportbhn. Dock tror jag HM:s träningskläder är något stora i storlekarna, eller är jag ensam om att uppleva det? Tidigare har jag ju haft S på mina gamla träningslinnen från HM, som nu börjar bli i största laget. Jag beställde även hem ett par tights från sportamore som jag hämtade ut igår. Mina gamla favvisar från Craft börjar nämligen gå sönder. :( Jag hade beställt ett par storlek M men jag upplever dem stora så jag fick klicka hem ett par i S också så får vi se vilka jag behåller. Jag vill ju inte att de blir för stora på en gång liksom. Men snart har jag ju nått mitt mål, att få en normal BMI-kurva. Så då ska jag ju inte behöva köpa så mycket nytt hela tiden som tur är. Det är jag tacksam för.

Kommentarer

EmelieMaria - träning&annat

2013-01-06 - 16:58:52
Åh sportBHn var jättesnygg!! :D
Svar: Älskar den jag med! Shockrosa och härligt mönster. :D
Emma Bertilsson

M

2013-01-06 - 18:12:04
Snygga träningslinnen, kunde inte låta bli att klicka hem två jag också :)
Svar: Tack! Ja, visst är de? Smickrande för figuren. ;)
Emma Bertilsson

Mia - träning och småbarnsliv

2013-01-06 - 19:01:51
Snyggt! Tänkte kolla in nyheterna hos H&M så snart så möjligt. Det du köpt var ju toppenfint!
Svar: Gör det! Mycket fint! :D Och till superbra priser. Älskar HM:s träningskläder för överkroppen iaf. Underkroppen har jag inte provat något därifrån än.
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-01-06 - 19:18:06
snyggt! har också köpt lite julklappar till mig själv i efterhand ;)
Svar: Åh! :D vad har du köpt då?
Emma Bertilsson

Malin

2013-01-06 - 20:15:18
Allt var lika snyggt! (Y) :D
Svar: Tack! <3
Emma Bertilsson
Jag har beställt hem det rosa linnet, upplever oxå att linnena är ganska stora i storleken. Den här gången blev det i stl S. Har tidgare haft M. Så vi får se. Är det för litet så får jag väl krympa i det helt enkelt. Tyvärr sitter inte H&Ms sportbh bra på mig :/
Svar: Ja, jag känner det med. För jag tänker på de som är ännu smalare än mig, för jag är inte så jättesmal. Vilken storlek ska dom ha? XS var ju minsta. Nu är XS lite tight på mig, men jag köpte de medvetet för att kunna ha det längre. Jag tror S passar bra då om du tycker att dina gamla M har blivit lite slappare i passformen. :) Jag har ju S-linnen jag inte vet riktigt vad jag ska göra med nu, i-landsproblem.... Tråkigt att HM:s sportbhar inte passar dig. :( De trodde jag inte de gjorde på mig heller, tills jag fick "ärva" en sportbh från HM av en kompis. Haha. Som de kan gå. Men 99 kr är ju bättre än 299 i mina ögon iaf, så jag klagar inte. ;)
Emma Bertilsson

Babbi - Bloggdesigner ♥ Fotograf

2013-01-06 - 22:24:18
Fina! Tycker H&M överlag har små storlekar :s
Svar: I vanliga klädkollektionerna så tycker jag det med. :)
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-01-06 - 22:31:31
sv: en bok, film, fleecetröja att träna i (fast det blev en myströja tillslut ;)) och ett underställ från sportamore (rosa och lila, skulle passa dig ;))
Svar: Åh! nice! Ja, det understället har jag kollat på länge. :P Ett från Craft va?
Emma Bertilsson

Rebecka Vigren - Fotoblogg

2013-01-07 - 00:05:55
Ja precis! Kan inte riktigt säga om det är supervarmt eller så då jag inte har testat så många andra underställ, men det sitter jättebra och är väldigt skönt, helt klart värt pengarna enligt mig :)
Svar: Låter toppenbra ju! kanske beställer ett jag med snart om de finns kvar i min storlek. :)
Emma Bertilsson

emelie.

2013-01-07 - 12:52:35
Hur har du tänkt lägga om träningen sedan när du har nått ditt mål med BMI-skalan, för att inte fortsätta rasa i vikt?

Jag hejar på dig i alla lägen och är riktigt avis på dig (och alla andra) som får träna - själv är jag dyngförkyld sedan en vecka tillbaka - så jävla lägligt under just den månaden som jag kör Fitnessfighten....
Svar: Jag har inte tänkt lägga om träningen något. Jag tränar det jag vill för tillfället för att det är kul och min passion i dagsläget (och har varit hela tiden) är ju löpning och styrketräning. Däremot kanske jag tänker lite mer på vad jag stoppar i mig. Antagligen blir det mer mat som är planerad. ;) Nu äter jag vanlig husmanskost och tänker inte så mycket, och de har ju funkat bra hittills.
USCH! Det lät inge kul! Hoppas du blir frisk snart så att du kan fortsätta med Fitnessfighten!
Emma Bertilsson

Pernilla

2013-01-13 - 21:22:26
Jag har också beställt de där linnena. Ett svart och ett grönt...tror jag? Eller blev det bara det svarta kanske? Jag beställde först den där sport-bh:n också, men tog bort den från beställningen i sista minut. Nu ångrar jag mig. Den är ju jättefin!
Svar: De är kanonsköna!! Så tror inte du kommer ångra dig. :) Sportbh:n är kanonsnygg i verkligheten. Love it!
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus