Skivtångsonsdag

 
Som jag nämnde i tidigare inlägg så fick det bi ett skivstångspass på Friskis idag. :) Och för första gången tog jag på mig shorts till gymmet idag, mina löparshorts, eftersom det är så sjukligt varmt här i Karlstad idag så skulle jag nog avlidit i långa tights som jag brukar ha. För egentligen gillar jag inte att ha shorts på gymmet då majoriteten har tights på sig. Vilket gör att fler blickar än vanligt dras till en, något jag absolut inte gillar. Speciellt inte med tanke på hur mycket jag svettas, till och med om benen. Det rinner svett om dem också. Men idag trotsa jag som sagt och tänkte på mig själv istället, visst fick jag många fler blickar som psykade mig lite men det gick bra. :)
 
Passet i sin helhet gick otroligt bra! Kanske för att jag hade en vilodag igår så att jag var full av energi idag så jag höll på och explodera kändes det som. Haha. Det kändes riktigt gött och orka så mycket som jag gjorde idag. En kanondag helt enkelt. 
 
När jag kom hem så provade jag ett vassleproteinprov från fitnessguru, One Whey Isolate Peanutbutter fick det bli. Jättegod med toksöt! Dock tror jag det blir bättre om man spär ut det med extra mjölk/vatten, alt. använder det till mat- och bakning. T.ex. i havregrynsgröten. Det kanske jag ska prova imorgon till frukost. :)

Kommentarer

frubalken.blogg.se

2013-07-17 - 21:39:03
Perfekt att läsa vad du tycker om dem =) tycker de två one whey jag testat är toksöta! Har dock inte hittat något som verkligen passa mig än =(
Svar: Har du provat One whey vanilla wildberry? Den är min favorit, inte riktigt lika söt som vit choklad/jordgubb. :)
Emma Bertilsson

frubalken.blogg.se

2013-07-17 - 21:56:34
Den hade jag allra först och sen hade jag kiwi/yoghurt och jag tycker dem är jätte söta =(
Svar: Jo de tycker jag med, men jag späder ut dem med extra vatten eller mjölk så tycker jag de är okej. :)
Emma Bertilsson

domp

2013-07-18 - 00:36:55
jävlar vilken förändring på dig, har kollat i dina arkiv, kämpa på du är ju grym verkligen!
Svar: Tusen tusen tack verkligen! <3 Det lovar jag att jag kommer göra. :)
Emma Bertilsson

Pierre

2013-07-18 - 08:46:16
Så udda. Alla har verkligen långa tights på sig? Jag klarar det Icke! Har kört med långa byxor några gånger i början men jag blir så förbaskat varm, behöver ha svalka så kör alltid med shorts och t-shirt. Gamla löparshorts som blev omdöpta till gymshorts så inga knälånga historier direkt.
Har inga problem att dela med mig lite av mina sexiga håriga ben till de som har intresset på gymmet ;)
Svar: jo, av tjejerna iaf. 2 av 30 kanske har shorts som slutar över knäna. Killar däremot springer ju majoriteten runt i shorts, då är tights mer sällsynt. Lustigt de där. Gött att du inte har några problem med blickar som jag. Jag har inte riktigt vant mig vid det än, även om det förmodligen inte är negativa blickar/tankar jag får längre. Men som du säger, äckligt varmt nu så de funkar inte med tights. Inte ens inomhus, iaf på mitt gym där AC:n inte är den bästa.
Emma Bertilsson

Ljungdahlskan

2013-07-18 - 09:20:58
Spännande att testa alla smaker. Jag ska med göra det när det har tagit slut på två burkar här. Så du får som sagt gärna recensera dom :) Jag provade annat märke nu av proteinpulver, men måste säga att FG är överlägset i smak och konsistens!

Gott med gröt. Det kan jag sakna ibland och det är något jag inte kommer att kunna äta heller då jag är överkänslig mot alla sädesslag. :/

Hoppas du får en underbar dag fina du <3 Som vanligt är du en inspirationskälla och förebild!
Svar: Ja, dock är FG rätt sött. Kanske i det sötaste laget har jag kommit fram till hittills. Men vi får se om jag hittar några favoriter bland proverna jag beställde. Peanutbutterproteinet passade INTE i gröt, blev skitäckligt. :P haha.
Hoppas du får en fin dag du med! :) Och tusen tack, alltid lika kun och läsa. :')
Emma Bertilsson

Pierre

2013-07-18 - 11:58:01
tja, har sett en hel del killar träna i tights och jag finner det lite roande. Jag förstår inte poängen bakom de. Jag kan förstå vid löpningen, håller kroppen på plats, mindre skavsår etc. Kan förstå kompressionstights som får igång blodet mer men på gym när man enbart tränar överkropp.. no idea.

Sara

2013-07-18 - 12:50:04
Åh jag har alltid kprta på gymmet så fort våren kommer! Man stänger ju in sig i långa tights så stor del av året så man måste passa på att vosa öite hud nu ;) hehe. Svettas ska man ju göra på gymmet :-D
Svar: så sant, önskar att jag med kunde tänka så. :P
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus