Skivstång Intervall + ett roligt bemötande

 
Idag drog jag igång med träningen igen efter tjejvättern. Trots att jag kände mig oförskämt pigg i kroppen igår så bestämde jag mig för att hålla fast vid min inplanerade vilodag. Jag hade räknat med att jag skulle ha haft liiite ont i rumpan iaf, men inte ens det hade jag. Och benen var superfräscha och pigga. Men det fick bli en liten lugn uteritt med min älskade ponny Pondus iaf.
 
Hur som heslt, idag körde jag ett skivstång intervallpass. Det kändes mycket bra, jag var pigg i musklerna och orkade ta i. Men det märktes att jag inte tränat så mycket armar det senaste då biceps curls var riiiiktigt tunga i den vikt jag brukar ha (17,5 kg) så det blev lite fusk med några extra reps vila. :P Utöver skivstångspasset så har jag cyklat med min Cresent Maria Citybike över hela Karlstad idag känns det som, totalt ca 3 mil. Men det är så himla gött och ta cykeln nu när det är sommar och fint! + att man sparar bensinpengar och värnar om miljön. :)
 
En annan kul grej som inträffade idag var när jag gick till Ica Kvantum. En gullig blond tjej kom fram och undrade om det var jag som är Emma. Jag blev lite ställd och svarade osäkert ja. Det visade sig att tjejen läste min blogg och gillade den väldigt mycket. Så jag antar att du läser detta nu och jag vill bara säga att jag blev jätteglad fast lite shockad/ställd! Det var jättekul att du kom fram och hejade, det förgyllde min dag lite extra. Tack! <3 Och är ni fler som ser mig ute i olika samanhang så tveka inte att komma fram och säga Hej. Jag är inte så farlig som jag ser ut, eller nått. ;) 

Kommentarer

Saras Träningsblogg

2013-06-11 - 07:43:24
Va kul :-) kändis nästan ju ;) hehe.visst är det toppen att cykla. Jag cyklar jämt så smidigt och sabbt :-)
Svar: Hihi ja det är lite kul. :) Och ja, det är sjukt gött!
Emma Bertilsson

Mari

2013-06-11 - 19:40:49
Duktig du är som håller fast vid dina vilodagar, det är viktigt. Speciellt efter sådana långlopp. Bra där !! kramar
Svar: Tack! Ja, man måste ju ha vila! Superviktigt som du säger så man inte kör slut på sig. :)
Emma Bertilsson

MAri

2013-06-11 - 21:49:44
Sv. Precis :)

Pernilla

2013-06-12 - 22:26:30
Jag såg dig i Motala, vid starten men vågade inte gå fram och säga hej. Men jag läser också din blogg och tycker du är grym! Du cyklade även om mig (vid 6:e milen typ) och det gav mig lite extra energi. Så om du kände dig iaktagen vid starten av en tjej som packade sin lilla ramväska vid soptunnan så var det bara jag (=en mycket imponerad Gävle tjej!)
Svar: Nej vad roligt! Vad hade du för cykel och kläder? Och var du långt ifrån mig? Nu blev jag nyfiken. Jag tror jag registrerade dig. Man kunde ju inte låta bli att kolla på folk i nervositeten. :P Fast jag såg säkert skitgrinig ut, gör nämligen alltid de innan start pga fokus. Du skulle ju kommit fram! jag bits inte! hade bara varit jättekul och slänga några ord. Startade du samtidigt som mig? jag stod där i typ 30 min eftersom min kompis startade 20 min tidigare och jag orkade inte flytta på mig. haha. Kul att du notera att jag cykla om dig också. hihi. Jag cykla om rätt många, låg hela vägen i omkörningsfilen kändes det som. Hoppas det gick bra för dig också! :D
Emma Bertilsson

Madde

2013-06-13 - 10:13:47
Kul att du uppskattade mitt hej :)

Lycka till på statsloppet på lördag. Vi ser ut att få fint väder, kör hårt!
Svar: Ja! Det var jättekul! Tusen tack! Önskar att fler hade mod till att göra så. Det glädjer mig så att få se ansikten och inte bara texter att de sett mig. :) Ja, de ska bli ruggit kul med stadsloppet! Jag är riktigt taggad. Kör hårt du med!
Emma Bertilsson

Pernilla

2013-06-13 - 12:49:34
Jag hade en grå Trek cykel. Ingen sån där cool tävlingscykel som du😃! Tror jag hade rosa t-shirt och svarta byxor. Från början hade jag en lila jacka oxå men den pressade jag ner i lilla ramväskan tillsammans med allt annat tjafs jag skulle ha med mig så därför höll jag på ett tag! Jag tänkte faktiskt att det var nog många som kom fram till dig och att du kanske tyckte det var lite tröttsamt. Haha, faktiskt såg du inte vidare glad ut och din kompis heller😃. Fast det gjorde inte jag heller. Var lite nervös för cyklingen och vet att tittade på dig ganska mycket för jag var inte helt säker på att det var du! Jag startade 9.46, hade vi startat samtidigt så hade jag inte sett röken av dig! Stämmer bra att du hade en "egen fil" och bara passerade alla!😃 Lycka till med allt i livet, du är fantastisk!
Svar: Men du! Jag minns dig! Du stod typ bredvid en sväng. :P Nej, det är typ inga som kommer fram till mig men de skriver som du senare att de sett mig men inte vågat säga hej. Nej jag vet, går in i mig själv och blir helt tyst mot vad jag brukar vara. Börjar fokusera redan timmen innan. Mest för att hålla nerverna i shack. Min kompis va dönervös också, så hon va också tyst som en mus. haha. Vi är lite lika vi på den fronten. Haha ja, de bara blev så. kom in i en rytm som visst var lite snabbare än genomsnittet. Det trodde jag verkligen inte att jag hade. Jag trodde de flesta skulle köra om mig. Men så fel man kan ha. :) Detsamma till dig!! Och nästa gång om du ser mig, säg hej! Jag bitts inte. ;)
Emma Bertilsson

Pernilla

2013-06-15 - 21:36:25
Ser jag dig i Vansbro kan jag lova att jag ropar hej!
Svar: Det tycker jag verkligen du ska! :D
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus