En tuff konditionsdag med inslag av core

 
Hej vänner, idag är det måndag igen vilket innebär en ny skolvecka har startat. Imorse (lik som de flesta andra dagarna) cyklade jag in till centrum för att sedan ta bussen till skolan, i skolan hade vi anatomi samt både teoretisk och praktisk PT-träning. PT-timman idag fortsatte i Core, grunden till all träning som är så sjuuukt viktig att man behärskar för att undvika framtida ev. skador. Det var jätteroligt och jag älskar verkligen rollen som PT, jag ser verkligen fram emot att behärska det och bli superbra!
 
Idag hann jag med en tidigare buss hem, så jag mellanlandade hemma eftersom jag glömt diverse träningsgrejer som jag skulle ha med till Friksis. Så jag packade ryggsäcken och sprang sedan till Friskis eftersom cykeln fanns kvar i stan. På Friskis körde jag ett spinningpass med korta intervaller som en av mina favoritinstruktörer höll, det är helt omöjligt att inte ge allt när han håller i passet!! Vilket jag älskar! Idag nådde jag även min maxpuls. Ni kan gissa om jag var död för en stund? Det kändes så iaf. ;P Efter intervallpasset var det bara att hämta krafterna och springa ytterliggare 2 km till stan för att sedan ta gubbcykeln hem igen. 
 
Nu ska jag göra hemmagjorda köttbullar som ska ätas med potatismos, gräddsås och lingonsylt. Mums!

Kommentarer

Sabina skarfält

2013-09-09 - 20:30:00
Toppenblogg! Funderar lite, ska börja träna och fixa till maten oh så.
Skulle du kunna visa lite övningar man kan göra hemma? Och någon matmeny att följa, något förslag?:) kan man äta obegränsat med frukt och grönsaker?:)

Ljungdahlskan

2013-09-09 - 21:24:55
Ibland är du inte slug kvinna ;) Men grymt imponerande!
Svar: Vad menar du med att jag inte är slug? ;P Tusen tack! <3 Såg att du kämpat dig igenom tjejmilen. Grymt jobbat! :D Heja dig!
Emma Bertilsson

Hanna

2013-09-09 - 21:59:29
Hej, följer din blogg och inspireras. Något jag saknar från den förra designen är vilken tidpunkt du lagt upp inlägget. Tycker det gör stor skillnad. Men vet inte om jag är ensam om att vilja se tiden ;)
Svar: Hej och tusen tack! :) Jag vet faktiskt inte hur man får in det då jag inte gjort designen själv. Men ska höra mig för. :)
Emma Bertilsson

Susanne

2013-09-09 - 22:50:20
Hej!

Jag skrev till dig förut och jag kom på att jag måste skriva till dig igen och fråga en grej. Jag har kollat igenom din blogg och du har utvecklats så otroligt mycket och är liksom utseendemässigt helt förändrad!
Jag undrar om du har någon gång känt att du behövt verkligen "dieta" för att komma dit. Alltså "äta nyttigt" gör väl vi alla träningstokar, men har du mest kört på med träningen och fått resultat av det snarare än av vad du käkat?
Jag vill öka min träning men måste ju då också öka mitt kaloriintag och kan inte längre köra strikt lchf som innan.. Är rädd att jag ska gå upp alla kilon jag gått ner redan, men om man tränar mycket och äter bra så borde det ju bli bra i slutändan?
Hoppas du får en fin vecka!
Svar: Tusen tack! <3 Och ja det har jag gjort, det kan jag erkänna själv också. ;P Jag har ALDRIG gått på någon diet under DENNA resa. Tidigare har jag testat många dieter för att gå ned i vikt men för gäves. Jag tror absolut inte på några dieter, visst det kanske håller för en period i livet men inte livet ut. Mina resultat har jag fått genom vanlig husmanskost, sunt förnuft och träning. Och tränar gör jag mycket. Jag är helt emot LCHF idag (har tidigare kört de) efter att ha fått massa mer kunskap om hur kroppen fungerar och behöver. Tränar man mycket är det vansinne att skippa kolhydrater för att kroppen ska må bra. Och det börjar ju även komma fram att LCHF inte är så himla bra som de påstått innan. Äter du bra, tallriksmodellen, så ska de inte vara några problem. Sedan kan man som jag välja sina kolhydrater med omsorg. Jag äter t.ex. väldigt sällan pasta och aldrig bröd och väljer oftast fiberrika kolhydrater (fullkornsprodukter) eftersom min mage är känslig mot vete.
Emma Bertilsson

Susanne

2013-09-10 - 07:05:46
Tack för så himla bra svar!
Jag har börjat misstänka att lchf inte är så bra som man kan tro.. Speciellt inte om man tränar! Har verkligen inte mått bra av att äta lchf och träna typ 4 ggr i veckan och nu skulle jag vilja gå upp till att träna 7 ggr och det vore ju katastrof! :/
Jo, men jag är med dig där också att pasta och mjöl och sånt kan man ju hålla nere. Sen får man testa sig fram.
Tack för svaret igen! Blir så himla inspirerad att bara köra hårt och INTE dieta. Är så less på skiten! ;)

Saras träningsblogg

2013-09-10 - 07:35:48
Så kul att läsa lite om vad ni pysslar med i skolan :)
Ojoj vilken kickstart av veckan!! Bra jobbat :-D

Ljungdahlskan

2013-09-10 - 17:58:57
Tränar sådär mycket ju, då är man inte slug ;-P Men som sagt grymt imponerande! :D Tack! Jag är jätte nöjd med tanke på för lite träning och förkylning i bagaget. Nästa år tar jag under 60 min! :D
Svar: Jag förstår inte riktigt fortfarande med "inte slug". Slug för mig är när man är lurig. hehe. Men tack! :D Ja, de ska du verkligen vara! Heja!
Emma Bertilsson

Mari

2013-09-11 - 19:09:31
=) Härligt !!!!

Du, jag kommer ju till Karlstad i helgen :) är du laddad? Vore superskoj att träffa dig. :)
Svar: Ja, de vore superskoj! När är du vid tävlingsområdet typ? Är du här hela helgen? Du kan ju maila mig på [email protected] så kan vi komma överens om någonstans att mötas. :)
Emma Bertilsson

mari

2013-09-12 - 08:14:00
Sv. :) Jag och min vän kommer nog vara på plats redan vid 11-tiden, om det är fint väder. Bara vara ute och njuta av hösten och ladda. Så där vid området skulle vi ju kunna mötas upp och surra lite =) Vore toppen !!! Vi kommer efter loppet ta in på Selma SPA och njuta vidare =) Jag mailar dig, så kan vi bestämma närmare... :)
Svar: Åh, låter ju lovande. :) Ja, maila mig så kan du få mitt mobilnr också. :) Ev. kanske jag kommer vid 11 och hämtar lappen då och surrar lite med er och sen åker hem igen innan start. alt att vi ses innan start och går till start tillsammans? :D
Emma Bertilsson

Mari

2013-09-14 - 08:19:03
Sv. :) Lite sent svar kommer här. Hur gör du, åker du in till 11 för att hämta lappen?!
Svar: Jag åker till målområdet så jag är där innan 11 också åker ag till start så jag är där ca 13.15-13.30. Så vi får ses vid start. Det är egentligen bara att hålla utkik efter en smurf fast rödvit. ;) Röda capritights med vita kompressionsstrumpor och vitt linne (friskis). Har mailat dig också nu.
Emma Bertilsson

Skriv en kommentar









Mitt namn är Emma Bertilsson, 25 år och bosatt i staden Karlstad. Jag bär på en kronisk ledsjukdom och i denna blogg får ni följa med på min resa från extrem överviktigt med ledvärk, inflammation och feber till ett symtomfritt sundare liv med normalt BMI. Ni får även ta del av mina framsteg, bakslag och mål.

Hösten 2011 orkade jag inte ens springa 200 meter. År 2014 ska jag springa mitt första marathon och fram tills dess anta en rad andra spännande utmaningar. Så följ min resa, den vill du inte missa!!

Mail: [email protected]
Instagram: HealthyHappyEmma

Follow on Bloglovin

Mina Lopp

2012:
Vårruset 5km 10/5 - 33:15 min
Karlstad Stadslopp 10km 16/6 -66:46
Blodomloppet 10km 30/8 - 62:27
Tjurruset 10km 15/9 - 74:40

2013:
Ismilen 9 km 19/1 - 46:47
Tjejvasan 30 km 23/2 - 3:59:40
Seedingsloppet gbg 10km 24/3 - 48:07
Vikten runt 72 km 9/5 - 2:59:23
Vårruset 5 km 16/5 - 21:58
Göteborgsvarvet 21km 18/5 - 1:49:02
Tjejvättern 100km 8/6 - 3:24
Karlstad Stadslopp 10km 15/6 - 45:56
Vansbro tjejsim 1km 6/7 - 30:02
Blodomloppet 5 km 22/8 - Hoppade över
Tjurruset Karlstad 12 km 14/9 - 1:16:50
Lidingö tjejlopp 10 km 29/9 - 47:15
Tjurruset Sthlm 10,4 km 6/10 - 1:02:01

2014:
Göteborgsvarvet 21 km 17/5 - ?
Stockholm Marathon 42 km 31/5 - ?
Halvvättern 150 km 8/6 - ?
Vansbro halvsim 1,5 km 4/7- ?
Midnattsloppet 10 km 16/8 - ?
Tough Viking 15 km 30/9 - ?
Tjejmilen 10 km 6/8 - ?
Stockholm Halvmaraton 21 km 16/9 - ?
Lidingöloppet 15 km 27/9 - ?
Tjurruset Sthlm 10 km 4/10 - ?
Stockholm Tunnel Run 10 km 22/11 - ?

Personligt Bästa

Löpning:
2 km - 8:04 min
3 km - 13:07 min
5 km - 21:56 min
10 km - 44:52 min

Längdskidor:
1 km - 6:14 min
30 km - 3:59:40 min

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus